Zasada działania osi skrętnej

Przed omówieniem działania osi skrętnej, najpierw kilka słów o samej części, jaką jest tylna oś. Belka skrętna czy nośna (jest wiele określeń na belkę) to rozwiązanie typowe dla większości francuskich aut – ma wiele zalet, ale nie obyło się też bez wad konstrukcyjnych. Stosowana jest w takich markach jak Citroen, Peugeot, Renault. Zasada działania osi… Czytaj więcej »

Mechanika belki krok po kroku, mechanika techniczna belki

Mechanika belki – cóż to jest takiego? Postaramy się państwu przybliżyć w kilku zdaniach profesjonalną regenerację tylnej osi skrętnej w autach francuskich potocznie nazywaną przez mechaników naprawą bądź po prostu regeneracją tylnej belki. Mechanika belki krok po kroku, mechanika techniczna belki Głównymi elementami w tylnych osiach, w jakie wyposażone są auta francuskie, są z reguły… Czytaj więcej »

Objawy uszkodzenia tylnej belki – jak rozpoznać uszkodzenia belki

Zdarza się, że kierowcy słyszą niepokojące dźwięki dobiegające z tyłu zawieszenia pojazdu, ale nie zwracają na nie uwagi. Nietypowe odgłosy mogą świadczyć o uszkodzeniu osi skrętnej w samochodzie.Dlaczego nie warto czekać z regeneracją tylnej belki w autach Peugeot, Citroen, Renault? Objawy uszkodzenia tylnej belki Przedstawiając podstawowy zarys ewentualnych uszkodzeń tylnej belki, należy zwrócić uwagę na… Czytaj więcej »

Jak działa tylna belka skrętna?

Chcąc odpowiedzieć na tak postawione pytanie, musimy wiedzieć, że belka skrętna to bardzo popularne rozwiązanie znajdujące zastosowanie w zawieszeniu tylnym samochodów klasy średniej oraz w samochodach produkcji francuskiej takich jak: Peugeot 106, 206, 306, 405, Partner Citroen Berlingo, Saxo, Xsara, Picasso, C5 Renault 19, Clio, Kangoo, Laguna, Megane oraz Megane Scenic. Jak działa tylna belka… Czytaj więcej »