Peugeot w motosporcie
Firma Peugeot może się pochwalić się bardzo bogatą historią w motosporcie. Zespoły rajdowe spod znaku lwa wygrywały zarówno rajdowe mistrzostwa świata jak i słynny wyścig Pikes Peak. Obecnie zespół odnosi sukcesy w jednym z najbardziej znanych rajdów świata – rajdzie Dakar.
Wpływ Peugeota na rajdy samochodowe i wyścigi
W latach 80 ubiegłego wieku rajdy samochodowe przyciągały tłumy kibiców. Spowodowane było to niesamowitymi samochodami grupy B. Samochody startujące w tej kategorii nie były w żaden sposób ograniczone przez przepisy, a co z tym idzie posiadały niewyobrażalną moc. Jednym z nich był Peugeot 205, który miał znaczący wpływ na rozwój całej grupy i wyścig producentów w stworzeniu jeszcze mocniejszej jednostki. Ciekawostką jest iż za kierownicą Peugeota 205 (grupy B) i 405 fiński kierowca Ari Vatanen zdobył aż trzykrotnie pierwsze miejsce rajdu Dakar. Po usunięciu grupy B zespół Peugeota wycofał się się z rajdów samochodowych. W późniejszym czasie w WRC triumfował również inny model- Peugeot 206.
Ciekawostką jest tylna belka skrętna, która w wersji sportowej jest montowana również w rajdowych wersjach Peugeota 206.
W ciągu ostatnich dwóch lat zespół Peugeota zaskoczył wszystkich wygrywając Dakar dwa razy z rzędu, deklasując przy tym rywali. Sensacją okazał się słynny kierowca rajdowy Sebastien Loeb. Mimo iż nie wygrał rajdu na półmetku rajdu był na pozycji lidera.
Francuz wygrywał nie tylko rajdy, również w wyścigu Pikes Speak udało mu się zdobyć najlepszy czas w historii. Po dotarciu francuza na metę komentatorzy przecierali oczy ze zdumienia, ponieważ wcześniejszy rekord przekraczał 9 minut 50 sekund. Loeb pokonał całą trasę w 8 minut 13 sekund. Do tej pory nikt inny nie zdołał osiągnąć tego pułapu czasowego.