Tylna belka Peugeot Partner

Kierowcy mają do wyboru wiele różnych samochodów dostawczych. Jednym z popularniejszych pojazdów jest Peugeot Partner, który przed wprowadzeniem nowej wersji w 2010 roku niezwykle przypominał bliźniaka z koncernu PSA – Citroena Berlingo. I podobnie jak ten drugi model, przez częste obciążenie bagażnika miewa problemy z belką tylnego zawieszenia. Użytkownicy muszą więc pamiętać o regularnej naprawie i regeneracji tylnej belki do Peugeot Partner.

Naprawa i regeneracja belki tylnego zawieszenia Peugeot Partner

Peugeot Partner, jak wszystkie samochody francuskie, posiada zawieszenie przystosowane do dróg o lepszym stanie nawierzchni niż jezdnie w Polsce. Wszechobecne ubytki na trasie powodują, że tylna belka do Peugeot Partner zużywa się po kilkudziesięciu tysiącach kilometrów. Regeneracja tylnej belki Peugeot Partner jest więc wymagana, a proces z pewnością zapobiegnie dalszemu uszkadzaniu auta. Warto więc pomyśleć o cyklicznym serwisie i kontroli jakościowej belki skrętnej Peugeot Partner, aby cieszyć się z bezproblemowej jazdy na co dzień. Belka skrętna Peugeot Partner ma duży wpływ na komfort jazdy, ale stan zawieszenia wpływa przecież nie tylko na komfort jazdy, ale pozwala też zachować bezpieczeństwo na drodze. Oś Peugeot Partner to bardzo ważny element pojazdu.

W Peugeot Partner tylna belka składa się z poprzecznicy zwanej rurą nośną, która jest przymocowana do podwozia przy pomocy trawersów z poduszkami mocującymi. Na dwóch końcach rury zamontowane są czopy z wahaczami. Poprzeczne drążki skrętne pełnią rolę elementu sprężystego. W przypadku typowego zawieszenia tą rolę pełnią sprężyny. Skomplikowana konstrukcja wymaga specjalnych narzędzi, dlatego wyłącznie eksperci są w stanie dobrze zregenerować wymienione elementy belki tylnego zawieszenia. Regeneracja tylnej belki Peugeot Partner jest procesem złożonym i skomplikowanym.

Nasza firma doskonale zna się na takiej naprawie. Przez ponad 10 lat zdobyliśmy doświadczenie w tej dziedzinie. Potrafimy ocenić, czy zabieg regeneracji tylnej belki jest już konieczny w konkretnym modelu auta. Regeneracja tylnych belek Peugeot Partner to nasza specjalność.

Zobacz również: Naprawa tylnej belki w innych modelach Peugeot

CZĘŚCI:

Zestaw łożysk z uszczelniaczami na stronę: 95 zł

Fabryczny czop tylnej belki: 135 zł

ROBOCIZNA I KOSZTY NAPRAWY:

Robocizna: 449 zł

W przypadku wymiany samych łożysk koszt naprawy wynosi: 693 zł

Jeśli jeden z czopów będzie uszkodzony, cena wyniesie: 774 zł

Jeżeli oba czopy będą skorodowane koszt naprawy wyniesie: 909 zł

Czas naprawy:

max 3 godziny

Gwarancja:

3 lata bez limitu kilometrów

Z pewnością taka belka wytrzyma o wiele dłużej niż trwa okres gwarancyjny. Przyjmujemy że gdyby wytrzymała do pierwszej naprawy 8 lat to tak będzie i po naszej naprawie, ponieważ wszystkie części i materiały są fabryczne. Po takiej naprawie belka tylnego zawieszenia Peugeot Partner jest jak nowa.

Bezspornie powyższe wyliczenie nie obejmuje każdego samochodu. Zmęczenie materiału belki zależy przeważnie od trybu użytkowania, w przypadku intensywnego zużycia może być konieczna wymiana wahacza albo poduszek na belce. Taką usługę przeprowadzamy w cenie, dopłata obowiązuje jedynie za dodatkowe części.

Objawy uszkodzenia tylnej belki skrętnej w Peugeot Partner

Tylna belka Peugeot Partner powinna pozwolić na jej dłuższe użytkowanie bez większych napraw o ile zachowamy odpowiednią dbałość o ten element. Główną przyczyną awaryjności tylnej belki w Peugeot Partner jest brak zauważalnych objawów zużycia łożysk igiełkowych. Dostająca się do wnętrza osi wilgoć w wyniku nieodpowiedniego uszczelnienia fabrycznego, powoduje korozję poszczególnych elementów belki. W początkowym etapie jedyny sposób aby wykryć uszkodzenia łożysk, to oględziny pojazdu na podnośniku. Możemy wówczas skontrolować luzy w zawieszeniu oraz dokonać oględzin stanu belki po jej uprzednim demontażu. Jeśli pojawią się wyczuwalne luzy, konieczna jest wymiana łożysk na nowe. Koszt wymiany łożysk wraz z uszczelniaczami to około 300 złotych. Aby uniknąć korozji łożysk tylnej belki Peugeot Partnera, specjaliści w dziedzinie regeneracji tylnej belki zalecają wymianę łożysk co około 60 tysięcy kilometrów. W przypadku zignorowania problemu z łożyskami, w niedługim czasie pojawiają się kolejne zauważalne objawy. Podczas jazdy po nierównościach, z tylnego zawieszenia słyszalne stają się popiskiwania oraz po pewnym czasie głośne stukanie. Pogorszeniu ulega również prowadzenie pojazdu, w szczególności na zakrętach. Regeneracja tylnych belek Peugeot Partner to konieczność.

Najbardziej zauważalnym objawem uszkodzenia tylnej belki Peugeot Partner, jest zaburzenie geometrii kół tylnych w pojeździe. W przypadku zużycia łożysk górna część koła skierowana jest do wnętrza pojazdu, natomiast jeśli samochód ma powypadkową przeszłość, to dolna część koła będzie skierowana do wnętrza nadkola.

W przypadku zbagatelizowania wcześniejszych objawów, następuje stopniowa deformacja gniazd w wahaczach w których osadzone są łożyska. Przy tym rodzaju uszkodzenia niezbędna jest korekta gniazd przy pomocy specjalnych narzędzi oraz kontrola ich geometrii. W ekstremalnych przypadkach konieczna jest wymiana wahaczy, która wiąże się z wysokimi kosztami.

Ostatnim najgorszym objawem uszkodzenia tylnej belki w Peugeot Partnerze jest jej osiadanie a w efekcie brak możliwości dalszej jazdy. Wówczas należy niezwłocznie przetransportować pojazd do specjalistycznego warsztatu. Istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, iż uszkodzeniu uległ któryś z głównych elementów takich jak podstawa belki czy też któryś z wahaczy.

 

Na czym polega regeneracja tylnej belki Peugeot Partner

Regeneracja tylnej belki Peugeot Partner, polega na naprawie uszkodzonych elementów tylnego zawieszenia i przywrócenie jej pełnej sprawności. Ze względu na złożoność układu, taka naprawa wymaga wykonania szeregu czynności. Jak w przypadku każdej innej tylnej belki, proces rozpoczynamy od demontażu układu. Następnie przystępujemy do wymontowania wahaczy specjalnymi ściągaczami hydraulicznymi. Podstawę tylnego zawieszenia również demontujemy i wprasowujemy czopy. Naprawiamy wahacze. Całość pokrywamy specjalistyczną powłoką antykorozyjną. Montujemy łożyska dostosowane do osi Peugeot Partner oraz ponownie montujemy podstawę belki tylnej,  Sprawdzamy osiowość pod kątem geometrii podstawy tylnej belki i montujemy drążki. Gotowa tylna belka do Peugeot Partner wraca na swoje miejsce a następnie jest jeszcze raz sprawdzana.

Jakość zregenerowanej belki

Cykl produkcyjny na nowoczesnej linii technologicznej pozwala na uzyskanie jakości regenerowanej belki, porównywalnej z nowym produktem. Każdy właściciel samochodu Peugeot Partner praktycznie od ręki znajdzie w naszym asortymencie odpowiedni, kompletny produkt po specjalistycznym zabiegu regeneracji. Oś Peugeot Partner jest dostępna w sporej ilości serwisów. Dzięki temu, jak również dzięki pomocy naszej wykwalifikowanej kadry z długoletnim doświadczeniem regeneracja tylnej belki Peugeot Partner przeprowadzana jest szybko i sprawnie..

Peugeot Partner: Prezentacja modelu samochodu

Peugeot Partner jest samochodem osobowo-dostawczym typu kombivan. Francuski koncern PSA produkuje go od 1996 roku aż do dziś. W 2008 roku na rynku pojawiła się druga generacja modelu. Popularność pojazdu wiąże się przede wszystkim z jego uniwersalnością. Podobnie jak bliźniaczy Citroen Berlingo, może być wykorzystywany nie tylko jako samochód dostawczy. Świetnie sprawdza się również w roli samochodu rodzinnego. Tylne siedzenie jest na tyle szerokie, że zapewnia komfortową jazdę trzem osobom. Część bagażowa została natomiast oddzielona kratką, co umożliwia swobodne użytkowanie całej powierzchni bagażnika.

Powszechność tego modelu umożliwia także zakup części zamiennych w relatywnie niskich cenach. Jeśli coś zepsuje się w pojeździe, jego właściciel może z łatwością skorzystać z oferty wielu sklepów motoryzacyjnych.

Krótka historia i różne wersje modelu Peugeot Partner

W początkowej fazie produkcji samochód był przeznaczony jako pojazd dostawczy dla firm. Wraz ze wzrostem popularności, koncern PSA zaoferował wersję osobową z wykończoną tylną częścią pasażerską o nazwie Tepee. Powstały również wersje uterenowione samochodu. Jedną z nich była wersja XT-R posiadająca mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Na rynku były również dostępne wersje z napędem 4×4 oraz typu pick-up.

Druga generacja Partnera zadebiutowała w 2008 roku. Pojazd został stworzony od nowa z wykorzystaniem podzespołów z Citroena C4 Picasso oraz Peugeota 308. Oprócz nazwy, praktycznie nic nie łączy go z poprzednią wersją – auto zostało powiększone i bardziej przypomina minivana. W stosunku do swojego poprzednika druga generacja oferuje dużo lepsze wyposażenie w postaci nawigacji GPS, system kurtyn powietrznych oraz kamerę cofania.

W 2012 roku Peugeot zaprezentował elektryczną wersję Partnera o nazwie Partner Electric. Samochód posiada 175 kilometrowy zasięg oraz funkcję szybkiego ładowania w czasie 30 minut.

Wygląd i wyposażenie Peugeot Partner

Atutem samochodu pierwszej generacji były zamontowane drzwi przesuwne, które pozwalały na swobodne wysiadanie pasażerom zasiadającym na tylnym fotelu w przypadku postoju nawet na wąskich miejscach parkingowych. Tego typu rozwiązanie pozwalało także na komfortowe pakowanie bagaży. Złożenie tylnych foteli dawało dodatkową przestrzeń i umożliwiało przewożenie przedmiotów o długości do 2 m (świetnie sprawdzał się w trakcie przeprowadzek).

Model drugiej generacji został właściwie zbudowany od początku. Całkowicie przemodelowano nadwozie i postawiono na okrągłe kształty. Wnętrze zostało wyposażone m.in. w: poduszki powietrzne, ABS, kontrolę trakcji, automatyczną klimatyzację, elektryczne szyby, lusterka i fotele oraz panoramiczny dach. Polecamy również (https://www.autocentrum.pl/peugeot/partner)

Pozytywne opinie użytkowników

„Ekonomiczny i wygodny samochód”, „nigdy nie zawiódł w terenie, silnik dobrze pracuje”, „wolny, ale bezawaryjny”, „niepozorny – dużo miejsca, a wydaje się mniejszy”, „wygodnie się siedzi”, „dobrze się prowadzi, jedyny mankament to opadające zawieszenie z tyłu”. W internecie można znaleźć wiele opinii na temat Peugeota Partner – zarówno o pierwszej, jaki i o drugiej wersji. Użytkownicy w większości przypadków cenią sobie wygodę, bezawaryjność i ładowność samochodu. Narzekają natomiast na zawieszenie i szybką eksploatację tylnej belki.

Tylna belka Peugeot Partner
4,4/5 – (77 votes)