Naprawa tylnej belki skrętnej do Renault Kangoo
Typowa dla Renault Kangoo jest budowa zawieszenia tylnego wykorzystująca układ drążków skrętnych i wahaczy wzdłużnych. Samochód charakteryzuje się więc częstą awaryjnością tylnej belki. Warto regularnie dbać o jej regenerację. Trwałe uszkodzenie tego elementu może powodować brak stabilności pojazdu, szybkie zużywanie się opon, a nawet obniżenie wysokości. Jeśli w Państwa aucie geometria kół jest wyraźnie zaburzona (górna część kół zbiega do środka nadkola), trzeba niezwłocznie udać się do profesjonalnego warsztatu, który zajmuje się naprawą lub wymianą tylnej belki. Jako profesjonalny serwis francuskich samochodów, zajmujemy się regeneracją tylnej belki także w tym modelu. Mamy za sobą lata doświadczenia, dlatego służymy pomocą nawet w najtrudniejszych przypadkach. Świadczymy usługi na najwyższym poziomie i dokładamy wszelkich starań, aby zadbać o tylną oś również w Renault Kangoo. Zobacz również: Naprawa tylnej belki Renault Kangoo oraz w innych modelach RenaultDwie tuleje: 180 zł
Łożysko: 160 zł
Robocizna: 399 zł
W przypadku wymiany samych łożysk koszt naprawy wynosi: 559 zł
Jeżeli uszkodzone zostało dodatkowo łożysko to koszt naprawy wyniesie: 739 zł
Dwie tuleje: 220 zł
Robocizna: 399 zł
Koszt całkowitej naprawy wynosi: 619 zł
max 3 godziny
3 lata bez limitu kilometrów
Taka belka wytrzyma o wiele dłużej niż trwa okres gwarancyjny. Przyjmujemy, że jeśli jej stan nie uległ zniszczeniu przez 8 lat aż do pierwszej naprawy, to tak będzie i po naszym serwisie, gdyż wszystkie części i materiały są fabryczne.
Oczywiście powyższe wyliczenie nie obejmuje każdego auta. Zużycie belki zależy głównie od sposobu użytkowania, w przypadku mocnego zużycia może być konieczna wymiana wahacza lub poduszek na belce. Taką usługę wykonujemy w cenie, dopłata obowiązuje wyłącznie za dodatkowe części.
Objawy uszkodzenia tylnej belki w Renault Kangoo
Fabryczne tylne zawieszenie w Renault Kangoo posiada istotną wadę. Jest nią niedopracowany układ uszczelnienia łożyska, co powoduje dostawanie się wilgoci do wnętrza belki.
Pierwsze objawy są niemalże niezauważalne. Dopóki materiał łożyska do którego dostała się woda nie ulegnie uszkodzeniu w wyniku korozji, uszkodzenie belki tylnej przebiegnie bezobjawowo. Jedynym sposobem na wykrycie wad na tym etapie jest dokonanie oględzin zawieszenia i ewentualny demontaż łożysk.
Zauważalnym bez użycia narzędzi, pierwszym objawem są niepokojące dźwięki wydobywające się z tylnej osi. Spowodowane są tarciem skorodowanych elementów wzajemnie o swoje powierzchnie. Etap ten trwa do momentu w którym łożyska są tak uszkodzone, aż powstają wyraźne luzy.
W przypadku gdy luzy są sporych rozmiarów może pojawić się kolejny objaw, mianowicie zaburzenie geometrii tylnych kół. Najczęściej w przypadku uszkodzenia spowodowanego korozją, zaburzenie geometrii cechuje się skierowaniem górnej części koła do wnętrza nadkola, a co z tym idzie systematycznym uszkadzaniem opony w wyniku ocierania bieżnika o wnętrze nadkola. Podobny symptom może wystąpić w przypadku, jeśli belka uległa uszkodzeniu w wyniku wypadku. Wówczas górna część koła skierowana jest do wnętrza nadkola.
W przypadku w którym pojazd wyraźnie się obniżył lub osiadł na jedną ze stron, jest to spowodowane uszkodzeniem się drążków stabilizatora. Mogły one ulec pęknięciu lub częściowemu złamaniu przez co pojazd stracił stabilizację.
Ostatecznym etapem uszkodzenia belki jest jej całkowite uszkodzenie w wyniku uszkodzenia któregoś z głównych elementów takich jak wahacz czy podstawa belki. W tym przypadku istnieje ryzyko całkowitego unieruchomienia pojazdu a nawet kolizji drogowej.
Rozpoznanie któregoś z powyższych objawów może znacznie uratować nasz budżet. Jeśli zareagujemy już na pierwsze objawy, możemy zapobiec kolejnym uszkodzeniom tylnej belki w Renault Kangoo. Należy pamiętać iż sprawna belka ma wpływ nie tylko na komfort ale i na bezpieczeństwo jazdy.
Renault Kangoo: Prezentacja modelu samochodu
Renault Kangoo jest samochodem osobowo-dostawczym francuskiej marki Renault, należącym do segmentu kombivanów. W Ameryce Łacińskiej występuje jako model Nissan Kubistar. Pierwszy raz pojawił się na rynku w 1998 roku. Bardzo szybko zyskał sympatię użytkowników na całym świecie ze względu na swoją funkcjonalność i niskie koszty eksploatacji.
Krótka historia Renault Kangoo
Francuski samochód zadebiutował w 1998 roku podczas targów motoryzacyjnych w Genewie (prototyp nosił nazwę Pangea). Trzy lata później przeszedł pierwszy lifting – modyfikacji uległy m.in. przednie reflektory, atrapa chłodnicy, zderzaki oraz maska. W 2003 roku natomiast poprawiono sposób wygłuszania wnętrza, dzięki czemu stanowczo poprawił się komfort jazdy w mieście. W 2008 roku koncern wprowadził na rynek nowy Renault Kangoo II, a pięć lat później zmodernizował jego wygląd. W aucie pojawiły się inne reflektory, zmieniono przedni zderzak, lusterka i deskę rozdzielczą.
Różne wersje modelu
Pierwszy model francuskiej marki stanowił idealne rozwiązanie zarówno dla firm, jak i klientów indywidualnych. Sympatię użytkowników zjednał sobie właśnie dzięki uniwersalności. W przeciwieństwie do swoich konkurentów (Citroen i Peugeot), od początku był wyposażony w duże, przesuwne drzwi, które dawały swobodny dostęp do tylnych elementów pojazdu. Pasażerowie mogli wsiadać i wysiadać nawet na najbardziej zatłoczonych parkingach czy w wąskich uliczkach.
Samochód osobowy to po prostu Renault Kangoo. Wersje dostawcze występowały natomiast pod innymi nazwami. Klienci mogli się zdecydować na Kangoo Express z przestrzenią pakowną zamiast kanapy z różnymi typami kabiny. Dla bardziej wymagających, dostępny był także model Kangoo Maxi, który był przedłużony i miał wzmocnione zawieszenie. Od 1998 roku na rynku pojawiła się także opcja uterenowiona – Pampa (od 2001 roku z napędem na obie osie).
W 2008 roku firma Renault wprowadziła na rynek Kangoo II, czyli drugą wersję auta osobowo-dostawczego. Nowy kombivan od samego początku cieszył się nie mniejszą popularnością niż jego poprzednik. Nic dziwnego, kierowcy mieli do dyspozycji kilka wariantów samochodu (m.in. Kangoo Minivan, Kangoo Express, Kangoo Be Bop), dzięki czemu z łatwością można było dopasować pojazd do własnych potrzeb.
Wygląd i wyposażenie Renault Kangoo
Renault Kangoo I wyróżniał się śmiałą stylistyką i przestronnością wnętrza. Bardzo duża przednia szyba zdecydowanie poprawiała widoczność z miejsca kierowcy. Inne elementy też wyróżniały się rozmiarem – m.in. lusterka, klamki i drzwi przesuwne. Wszystko razem podnosiło komfort użytkowania pojazdu. Standardowe wyposażenie można było również rozbudować o dodatkowe elementy, tj. klimatyzacja, poduszka powietrzna i elektrycznie sterowane szyby.
„Kangur” w drugiej wersji stał się bardziej atrakcyjny wizualnie. Nie stracił użytkowego charakteru, ale zyskał ładniejszy wygląd. W nowym modelu wnętrze zostało też lepiej wytłumione, co znacząco poprawiło komfort jazdy. Jeśli chodzi o wyposażenie, producent oferuje trzy różne poziomy: standardowy, optymalny i najbogatszy. Każda z opcji zawiera m.in. ABS, poduszki powietrzne i centralny zamek. Polecamy również (https://www.autocentrum.pl/renault/kangoo)
Pozytywne opinie użytkowników
„Dobry do jazdy w mieście”, „doskonałe auto dla rodziny”, „niezbyt kosztowne w utrzymaniu”, „mało pali i jest pakowny”, „jedyną poważną awarią były problemy z zawieszeniem”, „spisuje się jako samochód służbowy” – to tylko kilka przykładów opinii użytkowników Renault Kangoo. Kierowcy chwalą sobie ten model przede wszystkim za komfort jazdy, pakowność i uniwersalną konstrukcję.