Tylna belka Citroen C5

Citroen C5 wyróżnia się trwałą konstrukcją, dlatego to samochód idealny dla kierowców ceniących wygodę. Model został jednak zaprojektowany z myślą o drogach z płaską nawierzchnią. W Polsce ze stanem jezdni bywa różnie. Warto więc regularnie planować wizyty w warsztacie. Co jakiś czas przyda się regeneracja belki Citroena C5, czyli zużytego zawieszenia…

Naprawa belki tylnego zawieszenia Citroen C5

Ten model Citroena jest w Polsce niezwykle popularny. Niestety, na miejscu jego zawieszenie bardzo często reaguje inaczej niż przewidział to producent – coraz powszechniejsza staje się awaria tylnej belki. Jeśli kierowca nie dostrzeże problemu w określonym czasie, obniżony tył samochodu może sprawić niemało problemów. Na szczęście nasza firma potrafi działać szybko i zdecydowanie.

Oferujemy profesjonalną naprawę tylnej belki. Jako doświadczony serwis, jesteśmy w stanie doprowadzić auta klientów do świetności. Regeneracja zawieszenia w naszej firmie pozwoli ponownie czerpać przyjemność z jazdy na co dzień. Jesteśmy pewni, że wymieniony element wytrzyma o wiele dłużej niż trwa okres gwarancyjny. Przyjmujemy, że jeżeli belka wytrzymała do pierwszej naprawy 8 lat, to tak będzie i po naszej naprawie,. Stosujemy wyłącznie części i materiały fabryczne.

Zobacz również: Naprawa tylnej belki w innych modelach Citroen

 

Zestaw naprawczy wahacza z uszczelnieniami na obie strony

CZĘŚCI:

Zestaw łożysk z uszczelniaczami na stronę: 97 zł

Fabryczny czop tylnej belki: 137 zł

ROBOCIZNA I KOSZTY NAPRAWY:

Robocizna: 299 zł

W przypadku wymiany samych łożysk koszt naprawy wynosi: 493 zł

Jeśli jeden z czopów będzie uszkodzony, cena wyniesie: 630 zł

Jeżeli oba czopy będą skorodowane koszt naprawy wyniesie: 767 zł

Czas naprawy:

max 3 godziny

Gwarancja:

3 lata bez limitu kilometrów

Bez wątpienia powyższe wyliczenie nie obejmuje każdego samochodu. Zużycie belki zależy głównie od trybu użytkowania, w przypadku intensywnej eksploatacji może być konieczna nie tylko naprawa tylnej belki, ale także wymiana wahacza bądź poduszek. Taką usługę wdrożymy w cenie, dopłata obowiązuje wyłącznie za dodatkowe części.

Citroen C5: Prezentacja modelu

Samochód osobowy produkowany przez francuską firmę Citroen. Należy do segmentu D, czyli klasy średniej. Po raz pierwszy na rynku pojawił się w 2001 roku, kiedy to zastąpił Citroena Xantia. Ze względu na swoje gabaryty przez chwilę był uważany również za następcę Citroena XM – do czasu premiery nowego Citroena C6.

Nazwa modelu nawiązuje do kultowej linii aut „C” z lat 20-tych XX wieku. Ten francuski samochód osobowy został uznany za pojazd niezwykle trwały i wysokiej jakości, co miało bezpośredni wpływ na jego sprzedaż. Produkcja trwała od 2001 do 2017 roku.

Krótka historia Citroena C5

Na przestrzeni siedemnastu lat do sprzedaży trafiły dwie generacje tego popularnego samochodu osobowego. Citroen C5 I był dostępny na rynku w latach 2001 – 2008, w międzyczasie przeszedł facelifting i nieco zmienił swój wygląd. Od 2008 roku do produkcji trafiły samochody drugiej generacji – przede wszystkim komfortowe i eleganckie sedany, które stały się flagowym modelem na rynku.

Różne wersje modelu

Pierwsza generacja

Pięciodrzwiowy Citroen C5 I oferował dwa typy nadwozia: kombi (o wydłużonej tylnej części z przeznaczeniem na bagaż) oraz liftback (kompaktowy model z pochyloną szybą i nadbudową za tylnym kołem). Początkowo kierowcy mieli do dyspozycji C5 z silnikami benzynowymi (2.0, 2.0 HPi oraz 3.9 V6). Nieco później pojawiły się też modele z silnikami wysokoprężnymi Common rail (2.0 HDI i 2.2 HDI).

W 2004 roku model C5 przeszedł modernizację (tzw. facelifting), która polegała na poważnych zmianach w wyglądzie nadwozia i odświeżeniu wnętrza auta. Pojazd otrzymał m.in. nowe lampy, reflektory i zderzaki. Wzbogacono również wyposażenie i wymieniono część silników.

Druga generacja

Citroen C5 II po raz pierwszy został zaprezentowany w 2007 roku, a produkcja wystartowała w 2008 roku. Model charakteryzuje się bardziej nowoczesną stylistyką w stosunku do swojego poprzednika. Nadwozie samochodu drugiej generacji jest dostępne w wersji kombi oraz – zdecydowanie częściej – w klasycznej wersji sedan z dwoma typami komfortowego zawieszenia (HydroActive 3 oraz HydroActive 3+).

W 2011 roku Citroen C5 II przeszedł facelifting. Zmieniono lampy, a przedni grill zastąpiono wąskim otworem, w który wkomponowano znaczek marki. Dzięki tym zabiegom, samochód zyskał nowoczesny wygląd i nabrał eleganckiego charakteru. Model oferuje kierowcom szeroką gamę silników (w tym dwie jednostki o zapłonie iskrowym i pięć wysokoprężnych).

Wygląd i wyposażenie Citroena C5

Citroeny C5 wyróżnia niezwykle bogaty pakiet wyposażenia. Skórzana tapicerka, 7 poduszek powietrznych, nawigacja satelitarna, systemy wspomagające jazdę ESP i ABS, pełna elektryka foteli, lusterek i szyb, samoprzyciemniające się lusterko wewnętrzne, wycieraczki i światła z czujnikiem deszczu, tempomat, automatyczna dwustrefowa klimatyzacja, centralny zamek i szklany dach – wszystkie te elementy tworzą elegancką całość. Sprawiają, że kierowcy pojazdu mają do czynienia z prawdziwą limuzyną.

Sylwetka samochodu C5 ma idealne proporcje, dlatego śmiało mógł konkurować z najpopularniejszymi autami z Niemiec czy Japonii. W ciągu ostatnich lat przechodził konkretne zmiany nie tylko wyglądu i technologii silników, ale także zawieszenia. W tym ostatnim przypadku, wyjątkowość tego modelu Citroena polega przede wszystkim na zastosowaniu układu hydropneumatycznego (pompa hydrauliczna została zintegrowana z silnikiem elektrycznym), który gwarantuje wysoki komfort jazdy. Polecamy również: (https://www.autocentrum.pl/citroen/c5/)

Pozytywne opinie użytkowników

„Nie ma lepszego w swej klasie”, „samochód wygodny dla rodziny, sprawdza się w długich trasach”, „mało awaryjna konstrukcja auta”, „bardzo dobra praca zawieszenia, chociaż tył często wymaga sprawdzenia” – większość użytkowników Citroena C5 jest zadowolona z samochodu. Kierowcy cenią sobie jego funkcjonalność i gabaryty dostosowane do większej liczby pasażerów. W internecie można jednak znaleźć komentarze, które potwierdzają, że tył samochodu może się często obniżać, dlatego warto pomyśleć o częstej regeneracji tylnej belki.

4,3/5 – (173 votes)