Wymiana tulei tylnej belki nie jest zbyt skomplikowaną ani kosztowną usługą, jakby mogło się to wydawać. W kilku podstawowych krokach można wykonać tę czynność. Po pierwsze należy auto podnieść, aby mieć do niego swobodny dostęp.

Wymiana tulei tylnej belki

Ściągnąć koła w celu rozkręcenia amortyzatorów tylnych. Belkę należy podeprzeć w taki sposób, aby nie zwisała przez czas, w którym zostanie wykręcony korektor hamowania. Jest to najbardziej niewdzięczna czynność w całym tym przedsięwzięciu. Śruby są zapieczone i odkręcenie ich graniczy z cudem. Następnie należy odkręcić korek wlewu płynu hamulcowego i przewody łączące belkę z korektorem i cztery przewody wchodzące do korektora. Używając pedała hamulca, spuszczamy cały płyn hamulcowy żeby nie wydostawał się w trakcie dalszej naprawy.

Wymontowanie belki

Po usunięciu korektora, można odkręcać belkę, która mocowana jest na dwie długie śruby. Podpierając całą belkę, należy zabrać się za wyciągnięcie starych tulei. Jednym ze sposobów, najbardziej popularnym, jest wybicie młotkiem starych gum. Następnym krokiem będzie rozcięcie i wybicie tulei, ale zanim do tego dojdzie, należy zapamiętać jej usytuowanie (wystawanie i położenie w gnieździe). Teraz należy przy użyciu papieru ściernego wyszlifować wszystkie zagłębienia powstałe w wyniku demontażu tulei.

Regeneracja tulei

Nową tuleję oraz gniazdo trzeba nasmarować, następnie wcisnąć tuleje. Wciskając je w gniazdo trzeba kontrolować, aby usadowiło się prosto. Wprasować ją na głębokość gniazda. Dodajemy tuleje stożkową i wciskamy ją tak, żeby wystawała tyle samo co stara tuleja. Następnie smarować należy środek tulei oraz śrubę i teraz założyć można belkę. Na pewno potrzebne będą dwie osoby, aby włożyć jedną stronę, a drugą podważyć „brechą”. Belkę lekko dokręcamy.

Skręcanie belki

Skręcić wszystko należy w odwrotnej kolejności jak przy demontażu. Bardzo ważne jest również sprawdzenie przewodów hamulcowych, czy nie uległy korozji. Można przy okazji zakonserwować belkę, żeby rdza jej nie dosięgnęła. Teraz należy wszystko skręcić oraz odpowietrzyć hamulce, oczywiście z przodu i z tyłu. Następnie należy założyć koła i postawić samochód. Dokładnie dokręcić śruby belki na takim położeniu, jak stoi auto, gdyż belka pracuje w górę i lekko w dół. Jeśli zostałaby dokręcona zaraz po jej zamontowaniu czyli na dole, tuleje bardzo szybko się zużyją.

Wymiana tulei jest tania

Wymiana tulei tylnej belki nie jest kosztownym procesem, więc warto tę naprawę powierzyć profesjonalistom – zapraszamy do jednego z naszych warsztatów – w Warszawie, Krakowie, Poznaniu lub Świdnicy pod Wrocławiem.


Wymiana tulei tylnej belki