Coś stuka w samochodzie. Jak rozpoznać podstawowe usterki?Zwykło się mówić, że to mężczyźni namiętnie wsłuchają się w odgłosy silnika swojego samochodu. Nie ulegając stereotypom postanowiliśmy umieścić artykuł informujący, a na pewno usprawniający kontrolę swojego pojazdu również kobietom. Jako auto przykładowe weźmy Citroena Berlingo – posiada ono ciekawą sylwetkę, jest małe a zarazem pakowne, zwinne oraz bezpieczne, jednym słowem idealne dla współczesnej kobiety.

Coś stuka w samochodzie. Jak rozpoznać podstawowe usterki?

Powracając do tematu źródłowego, pierwszą podstawową zasadą bezpiecznego użytkowania pojazdu jest nie bagatelizowanie wydawanych dźwięków. W ten oto sposób nasz Berlingo chce nam zakomunikować, że coś się dzieję niepokojącego, bądź że ma jakieś potrzeby. Pamiętajmy, odpowiednio wcześnie zdiagnozowane usterki to duża oszczędność kosztów, szybka interwencja specjalistów zapobiegnie większemu uszkodzeniu i część pieniędzy zostanie w naszych portfelach. Nie zapominajmy o tym, że sprawne auto to bezpieczne auto!

Konsekwencje usterek

Samochodowe usterki mogą stanowić zagrożenie dla zdrowia i życia kierowcy oraz pasażerów. Prowadząc swojego Citroena Berlingo bądź uważny i zwróć uwagę na wszelkie nietypowe odgłosy. Postaraj się również zapamiętać, w jakich warunkach dźwięk się pojawia, czy w trakcie jazdy, skrętu w lewo lub prawo, czy też podczas hamowania. Będzie to ważna informacja dla naszego serwisu samochodowego. Jeżeli będziesz w stanie dokładnie opowiedzieć mechanikowi o objawach, znacznie łatwiej będzie mu rozpoznać usterkę.

Stukanie


Biorąc pod uwagę, że Citroen Berlingo to auto przestronne, najczęściej służy on jako rodzinny minivan. Szczególnie narażoną częścią tego modelu jest tylna belka, gdyż jest poddawana większym obciążeniom. Zawieszenie zużywa się szybciej, a tylna belka wg naszych danych podlega regeneracji co 3-4 lata, choć oczywiście nie jest to regułą.
Przyczyn stukania w aucie może być znacznie więcej. Jeżeli usłyszysz je na postoju, delikatnie skręcając kierownicą, będzie to najprawdopodobniej zużycie końcówek drążka kierowniczego. Z kolei głośne stukanie podczas jazdy po nierównym podłożu może oznaczać zużycie łącznika stabilizatora.

Klekotanie


Klekotanie najczęściej oznacza zużyte przeguby. I tu nie ma co się za dużo rozpisywać. Klekot słychać początkowo przy ruszaniu ze skręconymi kołami, następnie przy jeździe prosto.

Pisk


Ogłuszający pisk w trakcie hamowania może oznaczać tylko jedno – zużycie klocków hamulcowych.

Ryk


Jeśli twój przykładowy Citroen zacznie pracować o wiele głośniej niż do tej pory, ryk stanie się bardziej donośny, może to być problem z układem wydechowym. Tłumik może być nieszczelny, a nawet podziurawiony.

Najważniejsze jest doświadczenie

Bez względu na rodzaj wydawanego dźwięku, bez względu czy jesteś pasjonatem mechaniki czy przeciętnym użytkownikiem Citroena – zaufaj specjalistom! Przyjedź do naszego warsztatu, na miejscu zdiagnozujemy usterkę oraz wycenimy ewentualną usługę.
W ramach konkurencyjności gwarantujemy ceny odpowiadające jakości.