Peugeot 306 pojawił się na rynku w 1993 roku i był produkowany w ciągu 8 kolejnych lat,
Dzięki estetycznemu wykonaniu nadwozia, silnikowi z charakterystyczną dynamiką, wygodnemu wnętrzu i wysokiemu komfortowi jazdy przy niewygórowanej cenie części zamiennych oraz dość niskim zużyciu paliwa, zyskał szeroką rzeszę nabywców, a używane modele sprzedają się do dziś.
Największą wadą samochodu okazała się tylna belka i jej wysoka podatność na działanie wody, piasku, soli i innych czynników, wpływających na jej zużycie. W przypadku dbałości o najbardziej newralgiczne elementy, takie jak łożysko i uszczelniacze, możemy na pewien czas przedłużyć poprawne działanie zawieszenia, ale korozja zarówno łożyska igiełkowego, jak i czopów szybko daje o sobie znać. Przyjęło się, że belka powinna być poddawana regeneracji co 70tys przebytych kilometrów.
Objawy uszkodzonej tylnej belki w Peugeot 306
Duża awaryjność tylnej belki Peugeot 306 wynika przede wszystkim z braku objawów zużycia łożysk igiełkowych. Ten fakt możemy stwierdzić dopiero po sprawdzeniu ewentualnych luzów na kołach. Dlatego posiadaczom samochodu Peugeot 306 zalecamy przeprowadzanie regularnej kontroli tylnej belki. W przypadku zastosowania się do zaleceń możemy liczyć na niewielki dla kieszeni koszt wymiany łożysk i uszczelniaczy. W przeciwnym razie czeka nas naprawa tylnej belki lub jej wymianę na regenerowaną. Podczas jazdy trzeba zwracać szczególną uwagę na stukanie z tylnej części pojazdu oraz nasilający się dyskomfort podczas prowadzenia auta na zakrętach. W przypadku uszkodzenia belki, można zaobserwować pochylenie górnych krawędzi kół tylnych do wewnątrz.
Etapy regeneracji tylnej belki
Celem umożliwienia wymiany tylnego zawieszenia, rozpoczynamy od podniesienia samochodu, W pierwszej kolejności demontujemy układ hamulcowy, a następnie z użyciem ściągacza zdejmujemy piastę i wymontowujemy amortyzatory, jednocześnie sprawdzając stan tulejek metalowo gumowych oraz czy nie występują w nich ślady, świadczące o wyciekach. Zdemontowaną belkę poddaje się piaskowaniu, celem pozbycia się ognisk korozji oraz ułatwienia wykrycia występujących wad, wynikających z eksploatacji.
Następnie belka umieszczana jest na specjalnym stole rozbiórkowym, gdzie wykręcamy drążek stabilizatora i demontujemy wahacze. Rurową podstawę belki czyścimy i pokrywamy powłoką antykorozyjną oraz sprawdzamy jej osiowość pod kątem geometrii, Łożyska wyprasowujemy, wymieniamy i z powrotem wprasowujemy. Wahacze również czyścimy, a zużyte czopy wymieniamy. Drążki skrętne oraz drążka stabilizatora sprawdzamy pod względem występowania uszkodzeń, korozji oraz stanu wieloklinów. Za pomocą specjalnego oprzyrządowania belka zostaje złożona, a jej wysokość wyregulowana. Na koniec pokryta farbą antykorozyjną belka jeszcze raz jest sprawdzana pod kątem geometrii.
Pamiętaj, że wystąpienie awarii wcale nie musi oznaczać dużych wydatków – peugeot 206 zawieszenie tylne cena, a skorzystanie z usług naszej firmy, dodatkowo daje możliwość zaoszczędzenia czasu w przypadku zakupu gotowej, zregenerowanej tylnej belki. Dokładamy wszelkich starań, by każdy zregenerowany produkt zachowywał się jak nowa tylna belka peugeot 206. Oprócz przeprowadzenia niezbędnych czynności naprawczych, dbamy również o jego estetykę, oczyszczamy, sprawdzamy i kalibrujemy wszystkie gwinty oraz otwory montażowe,
Zapewnienie bezpieczeństwa na drodze jest naszym priorytetem, dlatego każda regenerowana tylna belka do samochodu Peugeot 306 jest sprawdzana, by zapewnić najwyższą jakość. Na nasze produkty udzielamy trzyletniej gwarancji bez limitu kilometrów