Search
Close this search box.

X przyczyn usterek tylnej belki skrętnej w samochodach Citroen

Strona główna » Aktualności » X przyczyn usterek tylnej belki skrętnej w samochodach Citroen

 

Citroen to francuska marka samochodów osobowych, dostawczych oraz ciężarowych. 

Zasłynęła z wprowadzenia wielu innowacyjnych rozwiązań technologicznych, takich jak np. pierwsze stalowe nadwozia, zawieszenie hydropneumatyczne, czy seryjna taśma montażowa. Marka Citroen jest także bardzo znana i zasłużona w temacie rajdów samochodowych. Firma może się pochwalić ośmioma tytułami mistrza świata w kategorii Producentów. Poza osiągnięciami na arenie sportowej, firma również ma sukcesy pionierskie w dziedzinie technologii samochodów miejskich. Citroën jako pierwsza firma motoryzacyjna zaoferowała w swoich samochodach portal usług, dostarczający informacji ułatwiających podróżowanie.

 

 

 

Jak każda marka, tak i ta, oprócz zalet technologicznych, czy wizualnych, posiada również wady.

W starszych modelach tego koncernu, chociażby najbardziej popularne w Polsce modele Berlingo, Xsara, Xsara Picasso czy Saxo często dochodziło bowiem do uszkodzeń ich tylnego zawieszenia. W modelu citroen xsara tylna belka objawy bywają różne i zależą  przede wszystkim od powodu powstania usterki.

 

 

Najważniejsze przyczyny uszkodzenia tylnej belki skrętnej w samochodach marki Citroen:

  1. Uszkodzenia eksploatacyjne (zużycie się łożysk tylnej belki) – po przebyciu kilkudziesięciu tysięcy kilometrów w naszym kraju, tylna oś nadaje się do wymiany

Początek procesu przebiega bezobjawowo. Wskutek przedostawania się wody do wnętrza tylnej belki, elementy zaczynają korodować i wycierać się, czemu towarzyszą piszczenie i trzaski. W konsekwencji powstają luzy, a wraz z nimi ulega zaburzeniu geometria kół. Zaniedbanie tej kwestii skutkuje zatarciem się tylnej belki i koniecznością nie tylko wymiany łożysk igiełkowych, ale również poddania regeneracji ich osadzenia w wahaczu.

  1. Uszkodzenie po kolizji z innym obiektem – skrzywienie się belki

Gwałtowne silne uderzenie często staje się przyczyną zmian w obrębie geometrii kół. Ich wewnętrzne pochylenie skutkuje zwiększonym zużyciem bieżnika oraz obniżeniem się stabilności pojazdu podczas kierowania, zwłaszcza przy pokonywaniu nierówności.

  1. Uszkodzenie elementów resorujących (drążki skrętne) np. wskutek najechania na wyrwę

Głównym objawem pękniętego drążka skrętnego jest silne obniżenie się tyłu auta lub jego pochylenie się na jedną stronę.

  1. Uszkodzenie elementów stabilizujących (drążki stabilizujące)

korozja w połączeniu z dużymi przeciążeniami może doprowadzić do pęknięcie drążka oraz zniszczenia gniazd w których jest osadzony. Czynnościom tym towarzyszą metaliczne dźwięki o wysokich tonach przypominające dzwonienie. Poza odgłosami inne objawy bez uprzedniego demontażu w większości przypadków będą trudne do ustalenia.

  1. Nieprawidłowo wykonana naprawa

W czasie wieloletniej praktyki, błędy z jakimi przyszło nam się spotkać, poprawiając pracę po innych „specjalistach” wskazują jasno, że ich rodzaj i pochodzenie mogą być niezwykle zróżnicowane. Większość z nich wynika jednak tak naprawdę z braku wiedzy, doświadczenia i odpowiedniego zaplecza technicznego serwisów wykonujących naprawę.

  1. Uszkodzenie elementów mocujących belkę do nadwozia i amortyzatorów

Utrata właściwości tłumiących amortyzatorów, wystąpienie wycieków, skrzywienia, wybicie i wypadnięcie tulei, rozerwanie bądź rozwarstwienie poduszek

Powyższe zestawienie możliwych powodów uszkodzeń tylnej belki jest skrótowe i co oczywiste, nie opisuje wszystkich przypadków, jednak już teraz ukazuje trudność dokonania prawidłowej diagnozy oraz zakres wiedzy jakim trzeba dysponować.

 

Regeneracja zawieszenia

Regeneracja zawieszenia w naszym wykonaniu to proces kompleksowy, rozpoczynający się od postawienia precyzyjnej diagnozy, a kończący na działaniach prowadzących do przywrócenia pojazdowi Citroen pełnej sprawności. Stosujemy wyłącznie nowoczesne specjalistyczne narzędzia i urządzenia, dzięki czemu regeneracja tylnej belki Citroena trwa obecnie niecałe 3 godziny. W przeszłości wykonanie usługi zajmowało mechanikom nawet cały dzień roboczy.

Jeżeli mają Państwo wątpliwości, czy tylna belka w Państwa aucie wymaga regeneracji zapraszamy na bezpłatny przegląd do naszego punktu. Posiadamy oddziały w takich miastach jak Warszawa, Kraków, Poznań, Świdnica/Wrocław (50km na południe od Wrocławia).

 

5/5 - (1 vote)