Citroen to francuska marka samochodów osobowych, dostawczych oraz ciężarowych.
Zasłynęła z wprowadzenia wielu innowacyjnych rozwiązań technologicznych, takich jak np. pierwsze stalowe nadwozia, zawieszenie hydropneumatyczne, czy seryjna taśma montażowa. Marka Citroen jest także bardzo znana i zasłużona w temacie rajdów samochodowych. Firma może się pochwalić ośmioma tytułami mistrza świata w kategorii Producentów. Poza osiągnięciami na arenie sportowej, firma również ma sukcesy pionierskie w dziedzinie technologii samochodów miejskich. Citroën jako pierwsza firma motoryzacyjna zaoferowała w swoich samochodach portal usług, dostarczający informacji ułatwiających podróżowanie.
Jak każda marka, tak i ta, oprócz zalet technologicznych, czy wizualnych, posiada również wady.
W starszych modelach tego koncernu, chociażby najbardziej popularne w Polsce modele Berlingo, Xsara, Xsara Picasso czy Saxo często dochodziło bowiem do uszkodzeń ich tylnego zawieszenia. W modelu citroen xsara tylna belka objawy bywają różne i zależą przede wszystkim od powodu powstania usterki.
Najważniejsze przyczyny uszkodzenia tylnej belki skrętnej w samochodach marki Citroen:
- Uszkodzenia eksploatacyjne (zużycie się łożysk tylnej belki) – po przebyciu kilkudziesięciu tysięcy kilometrów w naszym kraju, tylna oś nadaje się do wymiany
Początek procesu przebiega bezobjawowo. Wskutek przedostawania się wody do wnętrza tylnej belki, elementy zaczynają korodować i wycierać się, czemu towarzyszą piszczenie i trzaski. W konsekwencji powstają luzy, a wraz z nimi ulega zaburzeniu geometria kół. Zaniedbanie tej kwestii skutkuje zatarciem się tylnej belki i koniecznością nie tylko wymiany łożysk igiełkowych, ale również poddania regeneracji ich osadzenia w wahaczu.
- Uszkodzenie po kolizji z innym obiektem – skrzywienie się belki
Gwałtowne silne uderzenie często staje się przyczyną zmian w obrębie geometrii kół. Ich wewnętrzne pochylenie skutkuje zwiększonym zużyciem bieżnika oraz obniżeniem się stabilności pojazdu podczas kierowania, zwłaszcza przy pokonywaniu nierówności.
- Uszkodzenie elementów resorujących (drążki skrętne) np. wskutek najechania na wyrwę
Głównym objawem pękniętego drążka skrętnego jest silne obniżenie się tyłu auta lub jego pochylenie się na jedną stronę.
- Uszkodzenie elementów stabilizujących (drążki stabilizujące)
korozja w połączeniu z dużymi przeciążeniami może doprowadzić do pęknięcie drążka oraz zniszczenia gniazd w których jest osadzony. Czynnościom tym towarzyszą metaliczne dźwięki o wysokich tonach przypominające dzwonienie. Poza odgłosami inne objawy bez uprzedniego demontażu w większości przypadków będą trudne do ustalenia.
- Nieprawidłowo wykonana naprawa
W czasie wieloletniej praktyki, błędy z jakimi przyszło nam się spotkać, poprawiając pracę po innych „specjalistach” wskazują jasno, że ich rodzaj i pochodzenie mogą być niezwykle zróżnicowane. Większość z nich wynika jednak tak naprawdę z braku wiedzy, doświadczenia i odpowiedniego zaplecza technicznego serwisów wykonujących naprawę.
- Uszkodzenie elementów mocujących belkę do nadwozia i amortyzatorów
Utrata właściwości tłumiących amortyzatorów, wystąpienie wycieków, skrzywienia, wybicie i wypadnięcie tulei, rozerwanie bądź rozwarstwienie poduszek
Powyższe zestawienie możliwych powodów uszkodzeń tylnej belki jest skrótowe i co oczywiste, nie opisuje wszystkich przypadków, jednak już teraz ukazuje trudność dokonania prawidłowej diagnozy oraz zakres wiedzy jakim trzeba dysponować.
Regeneracja zawieszenia
Regeneracja zawieszenia w naszym wykonaniu to proces kompleksowy, rozpoczynający się od postawienia precyzyjnej diagnozy, a kończący na działaniach prowadzących do przywrócenia pojazdowi Citroen pełnej sprawności. Stosujemy wyłącznie nowoczesne specjalistyczne narzędzia i urządzenia, dzięki czemu regeneracja tylnej belki Citroena trwa obecnie niecałe 3 godziny. W przeszłości wykonanie usługi zajmowało mechanikom nawet cały dzień roboczy.
Jeżeli mają Państwo wątpliwości, czy tylna belka w Państwa aucie wymaga regeneracji zapraszamy na bezpłatny przegląd do naszego punktu. Posiadamy oddziały w takich miastach jak Warszawa, Kraków, Poznań, Świdnica/Wrocław (50km na południe od Wrocławia).