Peugeot to francuski producent samochodów osobowych i dostawczych, a także motocykli, rowerów, motorowerów oraz elektronarzędzi. Firma jest w posiadaniu 24 zakładów produkcyjnych na całym świecie, z główną siedzibą umiejscowioną w Paryżu. Do chwili obecnej, największym sukcesem firmy była produkcja modelu 206, który wyjechał w blisko ośmiu milionach egzemplarzy. W czerwcu 2008 roku z linii produkcyjnej zjechał 50-milionowy samochód marki Peugeot.
W obecnych czasach co dziesiąty samochód w Polsce jeździ ze znaczkiem Peugeota.Dzięki jakości wykonania oraz unikalnemu designowi tej marki, samochody przyciągają zainteresowanie głownie wśród młodych osób. Jeżeli chodzi o wytrzymałość i niezawodność pojazdów marki Peugeot, wszystko zależy od otoczenia w którym przyjdzie nam się poruszać – o ile w dużych miastach gdzie drogi są równe, pojazdy te psują się rzadko, o tyle w mniejszych miejscowościach można zauważyć zdecydowanie szybsze zużywanie się podzespołów tylnego zawieszenia.
Jak zbudowane jest zawieszenie
Obecnie przed samochodami osobowymi stawia się co raz więcej wymagań, uwzględniających min zróżnicowane warunki panujące na drogach. Niestety nie jest możliwe stworzenie jednego, uniwersalnego modelu budowy zawieszenia dopasowanego do potrzeb wszystkich kierowców. Dlatego budowa zawieszenia samochodu osobowego różni się w zależności od zastosowanego typu zawieszenia, często przypisanemu konkretnemu modelowi samochodu. Sama idea zawieszenia samochodu odnosi się do mechanizmu złożonego z wielu współpracujących i powiązanych ze sobą elementów. W ich skład wchodzą min. wahacze, drążki skrętne, resory, stabilizatory oraz amortyzatory. Ze względu na przeznaczenie i zadanie tych elementów możemy je podzielić na trzy grupy: wodzące – oddzielające koła od nadwozia, taki jak wahacze, sprężyste oraz tłumiące – do niwelowania drgań.
Regeneracja tylnej osi
W samochodach marki Peugeot najbardziej podatnym elementem na mroźne zimy i polskich dróg jest tylna belka. Nasza firma zauważyła ten problem już dawno i dlatego jako jedni z pierwszych rozpoczęliśmy przeprowadzać regenerację tylnej belki w autach francuskich. Nasze przeszło dwudziestoletnie doświadczenie pozwala, aby taki proces trwał bardzo krótko (około 2-3 godzin), a klient był w pełni zadowolony z naprawy tylnej osi w swoim aucie. Regeneracja tylnej belki Peugeot pozwala na użytkowanie pojazdu tak jakby była w nim zastosowana zupełnie nowa belka. Pozwala to zaoszczędzić na zbędnym kupnie nowych elementów, które się nie zużywają.
Objawy uszkodzenia tylnej belki
Ilość przebytych kilometrów, długotrwała intensywna eksploatacja, przedostająca się do podzespołów woda, której następstwem jest rdza to główne czynniki wpływające na częstotliwość występowania awarii w tylnej belce.
Jedynie wczesne wykrycie usterki jest w stanie uchronić nas przed koniecznością wykonania poważniejszych napraw, dlatego tak ważne jest dokonywanie regularnych przeglądów i zwracanie uwagi na występowanie niepokojących sygnałów, mogących świadczyć o uszkodzeniu tylnego zawieszenia.
Najczęstsze objawy uszkodzenia tylnej belki:
– dźwięki dobiegające z tyłu pojazdu (piszczenie, zgrzytanie, trzeszczenie)
– zaburzona geometria kół – pochylenie górnej części kół w stronę środka samochodu
– obniżona stabilność podczas prowadzenia, zwłaszcza przy pokonywaniu zakrętów
– obniżenie się pojazdu
Skorzystanie z usług serwisu daje pozwala dotrzeć również do elementów niewidocznych podczas codziennego korzystania z pojazdu. Tym samym umożliwia to min. wykrycie luzów w miejscu osadzenia wahacza na czopie osi nośnej, otarć kół w miejscach ich stykania się z nadwoziem, jak również pęknięć drążka skrętnego, czy stabilizującego.
W naszym serwisie dokonają Państwo kompletnej naprawy tylnego zawieszenia. Nasze wieloletnie doświadczenie, jak również specjalistyczne zaplecze techniczne, pozwolą by całość procesu była zrealizowana szybko i profesjonalnie. Zapraszamy!