Peugeot 306 to samochód, który odpowiednio serwisowany potrafi służyć przez długie lata. Kompaktowa 306 nie jest pozbawiona kilku wad, lecz odpowiednia reakcja i serwis znacznie przedłużą żywot samochodu.
Peugeot 306 ekonomiczny i trwały
Samochód został zaprezentowany w 1993 roku. Przez 9 lat produkcji, sprzedano ponad 2,8 milionów egzemplarzy. 306 była dostępna w wielu wariantach nadwozia, począwszy od standardowego hatchbacka, sedana, kombi na wersji cabrio skończywszy. Paleta dostępnych silników była bardzo rozbudowana. W 1994 roku zaprezentowano również wersję S16, o mocy ponad 160KM która robiła imponujące wrażenie.
Najbardziej popularną wersją był 5-drzwiowy hatchback, sprzedano go w ilości 1,6 miliona egzemplarzy. Samochód na tle starszych modeli wyróżniał się nowoczesną linią nadwozia. Ponadto był bardzo oszczędny oraz ergonomiczny. Spowodowało to olbrzymi sukces 306, przez co jest ona bardzo częstym widokiem na europejskich drogach.
Niecodzienna stylistyka
Samochód przez lata odrobinę się postarzał. Nie odstaje on znacząco od samochodów wprowadzonych na rynek kilka lat później. Deska rozdzielcza ze względu na zastosowanie słabej jakości plastików nie wyróżnia się niczym szczególnym, jest to jednak standard lat 90 ubiegłego wieku stosowany przez większość producentów.
Dużym plusem jest ergonomia w Peugeocie 306. Wszystkie niezbędne przyciski, schowki oraz kieszenie w drzwiach są przyzwoicie rozmieszczone.
Wyposażenie 306 nie powala na kolana, większa część dostępnych na rynku wtórnym egzemplarzy nie posiada nawet standardowych elementów takich jak elektrycznie otwierane szyby, czy podstawowa klimatyzacja. Dopiero w późniejszym etapie produkcji udostępniono szerszą gamę wyposażenia.
Zawieszenie komfortowe, aczkolwiek nie na polskie drogi
Zawieszenie Peugeota 306 jest znakomite i doceniane przez sporą rzeszę kierowców. Tylna oś to standardowe rozwiązanie w postaci belki skrętnej. Spisuje się ona znakomicie, zapewniając komfortową jazdę nawet na dość dziurawych drogach. Problematycznym elementem belki są zużywające się szybko łożyska, które pod wpływem dostającej się wilgoci ulegają zjawisku korozji. Bez odpowiedniego serwisu po kilkudziesięciu tysiącach kilometrów, tylna belka jest podatna na uszkodzenia, a w konsekwencji potrzebna jest jej częsta regeneracja. Dlatego będąc posiadaczem Peugeota 306 należy pamiętać o regularnym serwisie tylnej osi