Mycie podwozia jest często bagatelizowaną czynnością. Choć zdajemy sobie sprawę z niszczącego działania soli i jej wpływu np. na karoserię, ciągle zapominamy, że to właśnie podwozie ma z nią najczęstszy kontakt. Żwir, piasek, a także sól drogowa obficie sypana na nasze drogi zimą, potrafią w ciągu kilku sezonów spowodować prawdziwe spustoszenie w podwoziu naszego samochodu. Kierowcy często nie poświęcają należytej uwagi elementom ukrytym na co dzień przed wzrokiem, podczas gdy nawet samo opłukanie samochodu wodą przyniesie efekt. Trzeba jednak uważać, by przez przypadek nie zamoczyć alternatora i innych części znajdujących się pod maską. Szczególnie jeśli samochód ma na zapleczu sporą ilość elektroniki.
Mycie i konserwacja podwozia
Stan podwozia ma istotny wpływ dla kondycji całego samochodu. Zniszczona chłodnica, niedziałająca klimatyzacja czy kompletnie zrujnowana karoseria – to tylko kilka spośród usterek pojawiających się w samochodach z winy soli rozsypywanej po ulicach. Odpowiednie zabezpieczenie nowego auta, skutkuje po latach eksploatacji zdecydowanie lepszym stanem technicznym chronionych elementów. Niezależnie od tego, czy konserwację wykonamy sami, czy powierzymy tę czynność warsztatowi, warto aby zabieg ten przeprowadzić możliwie jak najprędzej. Konserwacja antykorozyjna wykonana zaraz po kupnie nowego samochodu, tj. gdy stalowe elementy nie zostały jeszcze skorodowane daje najlepszy i najbardziej długotrwały efekt.
Konserwacja podwozia krok po kroku
Jak jednak ma się sytuacja w przypadku kierowców, którzy nie mieli możliwości zabezpieczenia swojego auta zaraz po wyjeździe z salonu, kupując choćby np. auto z drugiej ręki? Oni również powinni zabezpieczyć swoje auto przed korozją. W tym wypadku ważne jest, aby preparatów antykorozyjnych nie nakładać na miejsca w których już zawiązała się korozja. W sytuacji pojawienia się ognisk korozji w pierwszej kolejności należy je oczyścić, a następnie użyte na nich odpowiedniego środka odrdzewiającego i zabezpieczyć podkładem epoksydowym. Na rynku dostępne są odpowiednie narzędzia i preparaty. Większość czynności związanych z zabezpieczeniem podwozia możemy wykonać we własnym zakresie. Musimy jedynie uzyskać dostęp do podwozia.
Czyste podwozie a kondycja auta
Oczyszczone podwozie musi zostać dokładnie osuszone, aby można je było pokryć warstwą zabezpieczającą. W tym celu powinniśmy pozostawić auto na kilka lub nawet kilkanaście godzin..Operację najlepiej przeprowadzić w warunkach zalecanych przez producenta preparatu. Aplikacja preparatów nie powinna przysporzyć większych problemów. Do nałożenia możemy posłużyć się pistoletem lub pędzlem. Niekiedy zdarza się też, że środek sprzedawany jest w postaci sprayu. Przed przystąpieniem do nanoszenia preparatu należy zabezpieczyć elementy układu wydechowego, których nie należy pokrywać substancją konserwującą. Po wysuszeniu warstwa antykorozyjna tworzy jednolitą powłokę, odporną na działanie warunków zewnętrznych. Konserwacja podwozia pozwala utrzymać samochód w znacznie lepszej kondycji, dlatego każdy właściciel samochodu, oprócz dbania o karoserię, powinien zatroszczyć się również o jego podwozie.