Jazda z uszkodzoną tylną belką – czym grozi

 

obnizoneautoPoczątkowe stadia uszkodzenia tylnej belki w większości przypadków przebiegają bezobjawowo. Brak świadomości jazdy samochodem z uszkodzoną tylną belką, powoduje pogłębianie się tego stanu. Ponadto znaczna ilość kierowców bagatelizuje pierwsze objawy uszkodzenia tylne belki, zwłaszcza kiedy mają miejsce w używanych samochodach. Warto jednak reagować możliwie prędko, wraz z pojawieniem się pierwszych symptomów, gdyż  pęknięta belka w samochodzie wiąże się ze zwiększonymi kosztami naprawy oraz zagrożeniem bezpieczeństwa na drodze.

 

 

Jak rozpoznać uszkodzenie tylnej belki

Luzy powstałe w wyniku tarcia łożysk, skutkują zmianami w geometrii kół. Te pochylają się do środka samochodu pod nienaturalnie dużym kontem, co można bez problemu zauważyć podczas oględzin auta. Prowadzenie pojazdu staje się utrudnione, zwłaszcza podczas pokonywania zakrętów oraz na nierównych drogach.Jeździe towarzyszą dźwięki dochodzące z tyłu pojazd, stukanie w kole, chrzęsty i trzaski.

Jak zabezpieczyć się przed uszkodzeniem tylnej osi

Najważniejsza jest konsekwencja w profilaktyce wymiany uszczelniaczy i kontrola stanu łożysk igiełkowych. Gdy na kole uszkodzona_belkapojawiają się luzy, może to już świadczyć o uszkodzeniu sworznia wahacza. W następnej kolejności uszkodzeniom ulegają sprężyny wahacza, drążki, amortyzatory oraz elementy metalowo-gumowe. Koszty rosną w tempie lawinowym.

Łatwo wywnioskować, że nigdy nie powinniśmy dalej jeździć pojazdem z niesprawnym zawieszeniem. Naprawa nie musi być droga, a wczesna kontrola może nie tylko uratować nas przed większym wydatkiem, ale przede wszystkim przed narażaniem się na zwiększoną szansą wypadku za kierownicą. Jednak co zrobić, gdy już pojawią się pierwsze objawy uszkodzonej tylnej belki?

Uszkodzona belka – co dalej

Regeneracja, inaczej naprawa tylnej belki, to nic innego jak wymiana uszkodzonych podzespołów zawieszenia. Po dokonaniu wstępnej diagnozy, ustala się czy belka nadaje się do regeneracji, czy raczej całkowitej wymiany. Kolejnym etapem jest piaskowanie, które pozwala wykryć wady eksploatacyjne układu. Po tym ustala się zakres naprawy i koszt całego zabiegu. Nadchodzi pora na wymianę zużytych części – najczęściej łożysk igiełkowych oraz uszczelniaczy, a w niektórych przypadkach także wahaczy.

5 (100%) 2 votes