Nadszedł czas wymiany tylnej belki zawieszenia w twoim samochodzie. wyborW tym tekście postaramy się podpowiedzieć jak dokonać prawidłowego wyboru tak, aby później nie żałować podjętej decyzji. Nie bierzemy pod uwagę konkretnego modelu, jak choćby Peugeot 206, czy Citroen Berlingo.

 

 

Od czego powinniśmy zacząć podczas wyboru tylnej belki?

W pierwszej kolejności powinniśmy zweryfikować, w jaki rodzaj hamulców tylnych wyposażone jest nasze auto – bębnowe lub tarczowe oraz czy w naszym pojeździe występuje ABS. Belka dla wersji bez ABS nie posiada przewierconych otworów, przewidzianych do umieszczenia czujnika ABSu. W przypadku zastosowania hamulców tarczowych różnicą w budowie belki będą krótsze czopy koła. Wpływ może mieć również rodzaj zastosowanego nadwozia i czy nasze auto jest w wersji hatchback, kombi, coupe, czy kabrioletem.

Czy pojemność silnika ma jakikolwiek wpływ na wybór tylnej belki?

Z pewnością nie jeden klient mógłby pomyśleć, że tylna belka jest zależna od pojemności silnika. To prawda, że jest kilka podzespołów, takich jak hamulce i amortyzatory, które mają wpływ na belkę. W przypadku silnika jednak znaczenie może mieć jedynie posiadanie wersji sportowej, takiej jak VTS S16 XS Rc. Belki do aut sportowych lub dwu drzwiowych posiadają inne ustawienia związane z wysokością pojazdu. W niektórych przypadkach wersje sportowe jak RC lub VTS mają zamontowane drążki skrętne o wyższej średnicy aby auto spełniało wymagania użytkownika przy typowo sportowej jeździe.

Skąd mam wiedzieć jakiej belki mi potrzeba?

Nie jedna osoba mogła znaleźć się w takiej sytuacji, a konieczność zaglądania pod auto i szukania szczegółów potrafi umiejętnie zniechęcić do dalszych działań. Oczywiście możemy udać się do warsztatu gdzie mechanik podpowie jak dokonać wyboru. Gdyby niestety nie było możliwości sprawdzenia tego w warsztacie podpowiemy jak w czterech prostych krokach zrobić to samemu. Pierwszym sposobem jest zaraz po ściągnięciu koła rozpoznanie posiadanych hamulców – tarczowych lub bębnowych. Następnie sprawdzamy czy auto jest wyposażone w ABS. Jeżeli tak, to bez trudu  powinnyśmy dostrzec mały czujnik z tyłu hamulca. Informujemy sprzedawcę o wersji nadwozia samochodu i czy podstawa naszej belki kształtem przypomina rurę lub czy to profil w formie trapezowej.

 

Jeżeli posiadasz jakiekolwiek wątpliwości, odwiedź nasz serwis. Chetnie odpowiemy na wszelkie pytania.

 

Rate this post