Search
Close this search box.

Dlaczego belka w Peugeot 206 tak szybko się psuje?

Strona główna » Aktualności » Dlaczego belka w Peugeot 206 tak szybko się psuje?

Mówi się o tym, że samochody francuskiego pochodzenia bywają problematyczne, zwłaszcza w kwestii zawieszenia. Być może rozważasz zakup takiego pojazdu i obawiasz się podjęcia decyzji właśnie z tego powodu? Czym właściwie jest tylna belka i czy rzeczywiście jest aż tak awaryjna?

Czym jest tylna belka skrętna?

Tylna belka skrętna jest rodzajem zawieszenia tylnego, skonstruowanego w oparciu o belkę łączącą oba koła. Mocowana jest do nadwozia z pomocą specjalnych przegubów, nadających konstrukcji elastyczności. Posiada niewielką masę, a przy tym nie zajmuje wiele miejsca, co pozwoliło na zastosowanie głębokiego bagażnika. Posiada możliwość rozbiórki na części pierwsze, co umożliwia wymianę zużytych części. Najczęściej można się z nią spotkać właśnie w autach francuskich, takich jak Peugeot, Citroen, czy Renault. Nie oznacza to jednak, że nie znajdziemy jej u producentów innych marek. Polskie warunki drogowe, nie należą do najlepszych. Nie były one również uwzględniane w założeniach producenta. Przekłada się to na zdecydowanie krótszą żywotność elementów zawieszenia.

Wymiana tylnej belki nie należy do najprostszych czynności, dlatego gdy w samochodzie zajdzie taka potrzeba, dobrze jest się z tym udać do wyspecjalizowanego serwisu. Po czym jednak poznać, że nasza tylna belka peugeot 206 wymaga naprawy I jak uchronić się przed jej przedwczesnym uszkodzeniem?

Jakie są powody uszkodzenia tylnej belki?

Kiepski stan nawierzchni dróg w połączeniu z naszym klimatem, sprawiają, że tego typu zawieszenie nie sprawdza się u nas tak dobrze, jak w krajach południowej Europy. Na domiar złego, pojawienie się usterki, zwłaszcza w jej początkowej fazie jest trudne do samodzielnego wykrycia. Kiedy już uszkodzenia dadzą o sobie wyraźnie znać, często stan belki, jak i pobliskich podzespołów są już w opłakanym stanie.

Najczęstszą przyczyną uszkodzenia belki jest zużycie w niej łożysk igiełkowych, które nie daje po sobie praktycznie żadnych objawów, a wykrycie jest możliwe jedynie po umieszczenia na podnośniku. Jeżeli zaniedbamy tę kwestię i nie wykryjemy usterki na czas, to zasięg oraz koszt wymaganej naprawy drastycznie się zwiększy. To dlatego przeglądy okresowe są aż tak ważne. W przypadku, gdy nie zareagujemy na czas, z tylnej części auta zaczną wydobywać się metaliczne odgłosy, stukanie, czy brzęczenie. Pojazd może się obniżyć lub przechylić na któraś ze stron. Auto zacznie ściągać, a w ostateczności osiądzie i nie ruszy z miejsca bez lawety. Jedynym ratunkiem dla samochodu będzie naprawa belki peugeot 206 poprzez jej regenerację lub wymianę.

Gdzie naprawić tylną belkę?

Jak z każdą naprawą mamy wybór – ryzykować lub powierzyć swe auto specjalistom. Warto w tym miejscu dodać, że praca nad tym specyficznym typem zawieszenia wymaga nie tylko wiedzy, ale i specjalistycznego sprzętu, a zawierzenie pod tym względem nieodpowiedniemu warsztatowi, kończy się zazwyczaj dodatkowi problemami, jak skrzywienie wahaczy, rury nośnej, czy uszkodzenia gwintów. Nawet jeśli taka belka nie da poznać po sobie od razu, że jest z nią coś nie tak, można być pewnym, że posłuży znacznie krócej. Nie ma oczywiście pewności, co do tego, czy przypadkiem nie trafimy na odpowiednich mechaników, jednak jeżeli mamy pewność co do serwisu, który się tym specjalizuje, lepiej nie ryzykować, zwłaszcza gdy stawką są nie tylko pieniądze, ale i bezpieczeństwo na drodze.

4,1/5 - (8 votes)