Tylna belka Peugeot 206

Marka Peugeot może się pochwalić niebywałym sukcesem – model samochodu 206 wyjechał na ulice prawie w ośmiu milionach egzemplarzy. Do dziś auto cieszy się dobrą opinią, również wśród użytkowników w Polsce, głównie ze względu na wysoki poziom wyciszenia wnętrza pojazdu i komfortową jazdę. Pewien problem może stanowić  w Peugeot 206 co najwyżej tylna belka.

Naprawa belki tylnego zawieszenia Peugeot 206

Peugeot 206, jak większość modeli francuskiego koncernu, został zaprojektowany na zachodnie jezdnie o dobrym stanie nawierzchni. Samochód nie jest więc przystosowany do polskich dróg, co wiąże się z okresową koniecznością wizyty w warsztacie. Co kilkadziesiąt tysięcy kilometrów warto pomyśleć o serwisie, takim jak nasz. Oferujemy naprawę tylnej belki Peugeot 206, jak również regeneracje tylnych belek do innych modeli Peugeota. Regeneracja jest jedyną metodą na naprawienie belki tylnego zawieszenia, tylna belka Peugeot 206 zestaw naprawczy nie gwarantuje poprawienia się stanu belki.

Jesteśmy firmą z doświadczeniem i zespołem specjalistów. Regeneracja tylnej belki Peugeot 206 nie jest nam obca. Na przestrzeni lat wyspecjalizowaliśmy się w przeprowadzaniu tego typu napraw. Wiemy, jak unikać podstawowych błędów związanych z realizacją wspomnianego procesu regeneracji belki tylnego zawieszenia Peugeot 206. Potrzebny serwis zawieszenia w samochodzie Peugeot 206? Oferujemy profesjonalną obsługę i udzielamy gwarancji na efekt naszej pracy.

Gwarantujemy, iż zregenerowana belka tylnego zawieszenia wytrzyma o wiele dłużej niż wynosi okres gwarancyjny. Przyjmujemy, że jeśli wytrzymała do pierwszej naprawy 8 lat, to tak będzie i po naszej naprawie. Dlaczego? Wszystkie części i materiały, które posiadamy są najwyższej jakości i fabrycznie nowe. Naprawiona belka skrętna Peugeot 206 nie będzie więc nosiła żadnych śladów użytkowania.

Oczywiście powyższe wyliczenie nie obejmuje każdego samochodu. Zmęczenie materiału tylnej belki Peugeot 206 zależy przeważnie od trybu użytkowania, w przypadku mocnego zużycia może być konieczna wymiana wahacza lub poduszek na belce. Taką usługę przeprowadzamy w cenie, dopłata obowiązuje jedynie za dodatkowe części. Sama belka skrętna Peugeot 206 to element trwały zatem rzadko kiedy jest konieczna wymiana samej podstawy. Regeneracja tylnych belek Peugeot 206 wymaga konkretnej wiedzy. Tylna belka do Peugeot 206 musi zostać odpowiednio naprawiona aby służyła kierowcy przez wiele lat.

Regeneracja tylnej belki zawieszenia Peugeot 206

Dokładamy największych starań aby każda wykonywana w naszym serwisie naprawa tylnej belki Peugeot 206 dawała w efekcie produkt najwyższej jakości. Regeneracja tylnej osi Peugeot 206 rozpoczyna się od umiejscowienia samochodu na podnośniku i demontażu tylnego zawieszenia. Wymontowaną belkę poddawana jest piaskowaniu celem jej oczyszczenia, które ułatwi wykrycie wszystkich jej wad oraz pomoże w wyeliminowaniu ognisk korozji. W kolejnym kroku przy użyciu ściągaczy przystępujemy do demontażu wahaczy oraz rozmontowania podstawy tylnego zawieszenia Peugeot 206. Gdy już to zrobimy, przystępujemy do badania stanu drążków skrętnych oraz gniazd osadzenia łożysk igiełkowych. Do roztoczonych wahaczy wtłaczamy tuleje oraz oryginalne łożyska, przeznaczone do konkretnego modelu pojazdu. Zregenerowane części pokrywane są specjalną powłoką antykorozyjną, a następnie montowane na powrót w całość. Przeprowadzana naprawa tylnej belki zawieszenia Peugeot 206 zakończona jest ponownym sprawdzeniem osiowości pod kątem geometrii oraz odbyciem jazdy próbnej autem. Regeneracja to jedyna metoda, nie istnieje tylna belka Peugeot 206 zestaw naprawczy. Belka tylnego zawieszenia Peugeot 206 w sporej ilości przypadków może wymagać całkowitej wymiany.

Regeneracja tylnych belek Peugeot 206 to nasza specjalność.

Zobacz również: 

CZĘŚCI:

Zestaw łożysk z uszczelniaczami na stronę: 97 zł

Fabryczny czop tylnej belki: 137 zł

ROBOCIZNA I KOSZTY NAPRAWY:

Robocizna: 349 zł

W przypadku wymiany samych łożysk koszt naprawy wynosi: 543 zł

Jeśli jeden z czopów będzie uszkodzony, cena wyniesie: 680 zł

Jeżeli oba czopy będą skorodowane koszt naprawy wyniesie: 817 zł

Czas naprawy:

max 3 godziny

Gwarancja:

3 lata bez limitu kilometrów

Tylna oś w Peugeot 206 – objawy uszkodzenia

W początkowym etapie, uszkodzenie tylnej belki w Peugeot 206 nie objawia się w żaden zauważalny sposób. Wilgoć, która gromadzi się wewnątrz elementów tylnej belki powoduje ich korozję. Jest to przeważnie spowodowane niedopracowanym systemem uszczelnienia  przez które przedostaje się woda. Podczas regeneracji belki uszczelnienie zostaje zastąpione znacznie lepszym, redukującym ilość dostającej się wilgoci.

Pierwszym zauważalnym objawem są piski oraz trzaski zatartych w wyniki korozji łożysk tylnej osi. Skorodowane łożyska ścierają się o powierzchnię czopów, ulegając przy tym nieodwracalnym uszkodzeniom mechanicznym. Elementy ścierają się wzajemnie powodując w ten sposób powstawanie luzów, w wyniku których górna część kół pochyla się do wnętrza auta. Na tym etapie uszkodzeniu ulega nie tylko tylne zawieszenie Peugeot 206 ale i również opony, które obcierają o wnętrze nadkola. Dodatkowym objawem są stuki wynikające z zaburzenia geometrii tylnych kół.

W końcowym etapie uszkodzeniu ulega gniazdo osadzenia łożyska igiełkowego tylnej osi. Aby przywrócić gniazdo do pierwotnego stanu konieczna jest regeneracja tylnej belki Peugeot 206. Wówczas oś Peugeot 206 może zostać poddana dalszej regeneracji.

W przypadku gdy Peugeot 206 uczestniczył w uderzeniu bocznym, uszkodzenie belki może objawiać się różnymi symptomami. Począwszy od odchylenia górnej części kół na zewnątrz nadkola (odwrotnie jak ma to miejsce w przypadku zużycia się łożysk), poprzez zauważalne nierównomierne zużywanie się bieżnika w tylnych oponach, na utraceniu stabilności pojazdu skończywszy. Wówczas bardzo często ze względu na uszkodzenie regeneracja belki Peugeot 206 jest niemożliwa. W grę wchodzi naprawa tylnej belki Peugeot 206 lub jej wymiana.

Jeśli zauważalne jest znaczne obniżenie się tyłu pojazdu w obie strony lub jedną, oznacza to uszkodzenie drążków skrętnych w tylnej belce, które pełnią rolę podobną do sprężyny z klasycznego zawieszenia. Belka tył Peugeot 206 nie posiada zatem amortyzatorów klasycznych. Oś Peugeot 206 działa w oparciu o podstawę belki.

Zignorowanie poszczególnych etapów powoduje kolejne uszkodzenia belki, aż do jej całkowitego zniszczenia. W konsekwencji niezbędna jest naprawa całego zawieszenia lub nawet wymiana tylnej belki Peugeot 206. Można tego uniknąć, reagując w porę na występujące objawy, wymieniając tylko uszkodzone elementy co znacznie obniża koszty. Belka do Peugeota 206 powinna być sprawdzana okresowo co 50-60 tysięcy kilometrów. Tylna belka do Peugeot 206 to element wrażliwy na wilgoć i złą nawierzchnię drogi.

Peugeot 206: Prezentacja modelu samochodu

Peugeot 206 to kompaktowy samochód osobowy segmentu B, który francuski koncern PSA produkował w latach 1998 – 2012. Model cieszył się ogromną popularnością, o czym świadczy wynik sprzedaży – do użytkowników trafiło prawie 8 milionów egzemplarzy. Na rynku chińskim był sprzedawany pod nazwą Citroen C2, który z kolei w Europie był zupełnie innym typem auta. Pojazd został zaprezentowany, a dopiero w 2001 roku powstała kolejna wersja nadwoziowa – pięciodrzwiowe kombi zwane SW. Belka tył Peugeot 206 różni się w zależności od wersji nadwozia samochodu.

Krótka historia Peugeot 206

Peugeot 206 to kompaktowe auto, które w naturalny sposób zastąpiło poprzednią wersję 205, produkowaną przez 15 lat. Jeśli chodzi o segment francuskiej marki, plasował się między modelami 106 oraz 306. Był dostępny na większości rynków motoryzacyjnych na każdym kontynencie.

W ciągu czternastu lat był wielokrotnie modyfikowany. Producent zmieniał kształt reflektorów, lamp tylnych, a także zderzaków. Poprawiono również podwozie, w którym wprowadzono znacznie lepsze i trwalsze materiały. Przebudowa miała zapewnić bezproblemowe użytkowanie auta przez pierwsze pięć lat jazdy.

Różne wersje modelu

Od 1998 do 2012 roku na rynku motoryzacyjnym funkcjonowała jedna generacja samochodu osobowego Peugeot 206, do którego wprowadzano różnorodne ulepszenia. Na przestrzeni lat pojawiały się natomiast rozmaite wersje samochodu – np. wzbogacane o dodatkowe wyposażenie lub posiadające inny rodzaj nadwozia. Popularny samochód zadebiutował jako trzy- i pięciodrzwiowy hatchback. Na początku montowano w nim silniki benzynowe oraz diesla.

W 1999 roku zaprezentowano wersję sportową auta (zwaną S16) oraz dwudrzwiowe cabrio-coupe z elektrycznie składanym dachem (model CC). Dwa lata później powstały egzemplarze z innym typem nadwozia – pięciodrzwiowe kombi zwane SW. W 2005 roku pojawił się natomiast Peugeot 206 w wersji sedan (klasyczne i długie nadwozie, nazywane limuzyną), którą produkowano w Iranie. Na początku 2009 roku powstała zmodernizowana odsłona samochodu, tzw. Peugeot 206+.

Wygląd i wyposażenie Peugeota 206

Popularna 206-stka to przełomowy model Peugeota, który wprowadził na rynek powiew świeżości w postaci nowoczesnego wyglądu. Opływowy kształt, skośne lampy (przywodzące na myśl zwierzęce oczy), logo marki wkomponowane w atrapę chłodnicy oraz charakterystyczny zderzak – wszystko to złożyło się na ponadczasową konstrukcję pojazdu. Auto charakteryzowało się również nietypowym wyglądem tylnej części (m.in. dzięki wcięciom w zderzaku i obłym lampom).

Wnętrze odpowiadało stylistyce całego samochodu. Pełno było okrągłych kształtów i wysokiej jakości materiałów. Klienci mieli także możliwość zdecydować się na dodatkowe elementy wyposażenia: m.in. elektrycznie sterowane szyby i lusterka, radio, klimatyzację, wyłączane poduszki powietrzne, ABS, ESP, czujniki deszczu, a nawet sterowany panoramiczny dach.

Pozytywne opinie użytkowników

„Wygodny miejski samochód”, „funkcjonalny i wygodny, żadnych problemów z nadwoziem”, „zwrotny i idealny do miasta, ale polskie drogi potrafią zmęczyć zawieszenie”, „małe i ekonomiczne auto”. Wymiary Peugeot 206 pozwalają na swobodne parkowanie nawet na ciasnym parkingu czy wąskiej uliczce, dlatego użytkownicy bardzo często polecają auto do jazdy miejskiej. Wśród opinii przewijają się też informacje o nietrwałym zawieszeniu samochodu, które szybko ulega niszczeniu, a wówczas konieczna jest wymiana tylnej belki Peugeot 206. Odpowiedni serwis zawieszenia pozwoli utrzymać tylne zawieszenie Peugeot 206 w odpowiedniej kondycji.

Tylna belka Peugeot 106

4,6/5 – (943 votes)