Tylna belka Citroen Xsara

Citroen Xsara jest samochodem osobowym typu hatchback lub kombi należącym do segmentu C. Jest następcą modelu ZX. Samochód I generacji zadebiutował w 1997 roku i był produkowany do 2004 r.  Model ten miał przed sobą trudne zadanie. Poprzednik ZX zniechęcał kapryśną naturą co dawało kiepski start nowego modelu. Firma Citroen obiecywała jednak zupełnie nową jakość wykonania, co się udało. Ulepszenia nadwozia i innych zespołów sprawiły, że Xsara była najlepiej sprzedawanym modelem Citroena w Europie, a w Polsce znalazła wielu nabywców. Auto oferowane było z nadwoziem 3 lub 5-drzwiowym oraz kombi. Wnętrzne było przestronne, fotele, jak i tylna kanapa wygodna. Pomyślano o schowkach na drobiazgi (m.in. zamykane w uchwytach drzwi).  Bagażnik najpopularniejszej wersji 5-drzwiowej ma objętość 440 l, a po złożeniu tylnego siedzenia mieści 1190 litrów. Jakość materiałów jest przeciętna i po kilku latach użytkowania da się zauważyć przykłady niedokładnego spasowania.

W latach 2004 – 2006 Citroen Xsara był jednym z najbardziej utytułowanych samochodów rajdowych na świecie. Sebastien Loeb zdobywał tytuł Mistrza Świata jego usportowioną wersją WRC. Pojazd wykazuje niezwykłą stateczność w ruchu, a przyczynia się do tego zawieszenie kół, które jest jednocześnie największą bolączką tego modelu. Dość szybko ulega zużyciu, dlatego warto pamiętać że belka Citroen Xsara powinna być regularnie sprawdzana i diagnozowana.

Naprawa tylnej belki skrętnej Citroen Xsara

Oprócz dynamiki w samochodach osobowych bardzo ważne jest też bezpieczeństwo i komfort jazdy. Tymi cechami zdecydowanie może poszczycić się Xsara pod warunkiem, że jest poddawana regularnej kontroli. Tylna belka w Citroenie ulega czasem uszkodzeniu nawet po kilkudziesięciu tysiącach przejechanych kilometrów. Zła kondycja zawieszenia naraża pojazd na kolejne uszczerbki, które w efekcie mogą uniemożliwić dalszą jazdę.

Jako profesjonalny serwis samochodowy, dokładamy wszelkich starań, aby pomóc naszym klientom odzyskać przyjemność z podróżowania Citroenem Xsara. Zajmujemy się naprawą aut francuskich, dlatego bardzo szybko jesteśmy w stanie zareagować na problem i znaleźć jego przyczynę, która nierzadko tkwi w zawieszeniu. Regeneracja tylnej belki w tym modelu trwa zaledwie kilka godzin, a po naprawie jest jak nowa. Auto znów daje się prowadzić bez zastrzeżeń.

Regeneracja tylnej belki Citroen Xsara w naszym serwisie przebiega szybko i profesjonalnie.

Zobacz również: Naprawa tylnej belki w innych modelach Citroen

CZĘŚCI:

Zestaw łożysk z uszczelniaczami na stronę: 97 zł

Fabryczny czop tylnej belki: 157 zł

ROBOCIZNA I KOSZTY NAPRAWY:

Robocizna: 349 zł

W przypadku wymiany samych łożysk koszt naprawy wynosi: 543 zł

Jeśli jeden z czopów będzie uszkodzony, cena wyniesie: 700 zł

Jeżeli oba czopy będą skorodowane koszt naprawy wyniesie: 857 zł

Czas naprawy:

max 3 godziny

Gwarancja:

3 lata bez limitu kilometrów

Tylna belka z pewnością wytrzyma o wiele dłużej niż trwa czas gwarancyjny. Zakładamy, że jeżeli była odporna na uszkodzenia przez 8 lat aż do pierwszej naprawy, to tak będzie i po regeneracji. Wszystkie części i materiały, których używamy są fabryczne. Po takiej naprawie belka jest niczym nowa.

Bez wątpienia powyższe wyliczenie nie obejmuje każdego auta. Zużycie belki zależy głównie od sposobu użytkowania, w wypadku intensywnego zużycia może być potrzebna wymiana wahacza lub poduszek na belce. Taką usługę przeprowadzamy w cenie, dopłata obowiązuje tylko za dodatkowe części. Im szybciej zauważą państwo objawy tylnej belki Citroen Xsara, tym większa szansa, że belka w Państwa samochodzie nie ulegnie uszkodzeniu.

Objawy uszkodzenia tylnej belki skrętnej w Citroenie Xsara

Pierwszym elementem tylnej belki Citroena Xsary, który ulega uszkodzeniu są gumowe uszczelniacze. W wersji fabrycznej są one nieprzystosowane do trudnych warunków drogowych, bardzo często pękają w wyniku czego do środka belki dostaje się niepożądana wilgoć. W miarę pogłębiania się objawów i uszkadzania się elementów, regeneracja belki Citroen Xsara staje się niemożliwa do wykonania.

Na tym etapie nie pojawiają się żadne widoczne objawy tylnej belki Citroen Xsara. Jedynym sposobem aby stwierdzić, iż nasze uszczelnienie w tylnej belce Citroena Xsary uległo uszkodzeniu jest wykorzystanie podnośnika do oględzin stanu łożysk. Wówczas możemy poprzez kontrolę luzów stwierdzić, czy łożyska uległy procesowi korozji.

Pierwszym słyszalnym objawem destrukcji łożysk są dźwięki wydobywające się z tyłu pojazdu. Pojawiają się one w momencie ocierania skorodowanego łożyska o inne elementy belki. W wyniku korozji materiały z których wykonane są łożyska zużyły się w znacznym stopniu przez co powstały luzy.

Objawem którego nie da się nie zauważyć jest zaburzenie geometrii tylnych kół. Jeśli górna część koła skierowana jest do wnętrza nadkola, wówczas można śmiało stwierdzić, iż tylna belka Citroen Xsara jest uszkodzona w zaawansowanym stopniu. Na tym etapie jazda pojazdem jest znacznie utrudniona, wręcz niemożliwa. Podobny objaw pojawia się jeśli pojazd uczestniczył w przeszłości w kolizji drogowej w wyniku której tylna belka Citroen Xsara została uszkodzona. W tym przypadku geometria kół objawia się skierowaniem dolnej części koła do wnętrza nadkola.

W ostatecznym etapie uszkodzenia belki Citroena Xsara, jeśli któryś z elementów głównych (podstawa belki, wahacz) ulegnie uszkodzeniu, może dość do całkowitego unieruchomienia pojazdu a nawet do kolizji drogowej. Jedynym rozwiązaniem przy zaawansowanym uszkodzeniu belki jest jej wymiana bądź regeneracja. Należy jednak pamiętać o uszkodzeniach elementów belki takich jak gniazda osadzenia łożysk mogą być zbyt zaawansowane aby owe elementy mogły zostać zregenerowane. Może dość do odkształcenia gniazd w owalny kształt, przez co jedynym rozwiązaniem jest ich wymiana lub specjalistyczna regeneracja na specjalnie przystosowanym urządzeniu.

Regeneracja tylnej belki Citroen Xsara jest niemożliwa w przypadku, w którym podstawa belki jest całkowicie uszkodzona.

Citroen Xsara: Prezentacja modelu samochodu

Citroen Xsara to kompaktowy samochód osobowy produkowany od 1997 roku przez koncern PSA, należący do segmentu C. Nadwozie auta było dostępne w wersji hatchback oraz kombi (z wydłużonym tyłem i bardziej pojemnym bagażnikiem). Stylistyka, użyte technologie oraz konstrukcja modelu stały się inspiracją do stworzenia minivana Xsara Picasso, który zadebiutował w 1999 roku.

Krótka historia Citroena Xsara

Ten model Citroena po raz pierwszy pojawił się na rynku w 1997 roku jako bezpośredni następca Citroena ZX, po którym odziedziczył niektóre rozwiązania techniczne – przede wszystkim zalicza się do nich skrętna tylna belka. W 2004 roku Xsarę zastąpiła nowa wersja Citroena C4. Dwa lata później francuska firma całkowicie zaprzestała produkcji tego kompaktowego samochodu.

Różne wersje modelu

Przez dziesięć lat swojej bytności na rynku motoryzacyjnym Citroen Xsara zjednał sobie sympatię użytkowników na całym świecie. Kierowcy doceniali jego funkcjonalność i zwrotny kształt. W 2000 roku francuski koncern unowocześnił nieco wygląd modelu. Przeszedł facelifting, w efekcie którego zmieniły się zderzaki oraz lampy. Kształt tych drugich stał się bardziej owalny i większy. Drobne zmiany wprowadzono także w układzie elektrycznym – zaczęto używać zupełnie innego okablowania. Modernizacja nie ominęła również wnętrza auta. Od tej pory pojawiała się bardziej nowoczesna kierownica.

Modele rajdowe

Citroen Xsara stanowił również solidną bazę dla samochodów rajdowych, które na przestrzeni lat odnosiły mnóstwo sukcesów. W 2004, 2005 i 2006 roku Sebastien Loeb zdobył tytuł Mistrza Świata w Xsarze WRC.  To jednak nie koniec wyjątkowych osiągnięć. Auto napędzane turbodoładowanym silnikiem przyczyniło się również do zdobycia przez Citroen Total World Team Mistrzostwa wśród konstruktorów w latach 2003 – 2005. Znaczące sukcesy odnosiła również rajdowa wersja Xsara Kit napędzana wolnossącym silnikiem.

Wygląd i wyposażenie Citroena Xsara

Klasyczny model Citroena to prosty i kompaktowy pojazd idealny dla kierowców, którzy nie lubią wyróżniać się z tłumu, zwłaszcza na drodze. Podstawową wersję samochodu wyposażono w elektrycznie sterowane szyby i lusterka, w wygodne fotele, poduszki powietrzne i automatyczną regulację świateł. Kierowcy mieli do dyspozycji także ABS, immobiliser oraz wspomaganie kierownicy. Na przestrzeni lat poszerzono też gamę dostępnych silników. Początkowo stosowano klasyczne silniki diesla, które później zostały zastąpione przez silniki HDi z systemem Common rail. Polecamy również (https://www.autocentrum.pl/citroen/xsara/)

Pozytywne opinie użytkowników

„Samochód tani i oszczędny”, „auto wygodne, ale z delikatnym zawieszeniem, zwłaszcza tylna belka szybko się psuje”, „dobrze wyposażony z dużym bagażnikiem”, „mało poważnych awarii, głównie wymiana części eksploatacyjnych”. Użytkownicy Citroena Xsara chwalą sobie w szczególności jego funkcjonalność i komfort jazdy. Wśród internetowych komentarzy często wskazywanym problemem jest jednak awaryjne zawieszenie pojazdu. Nawet, jeśli trafi się na egzemplarz w dobrym stanie, regularnie trzeba przeprowadzać jego kontrolę. W większości modeli najbardziej wadliwy element stanowi tylna belka.

4,4/5 – (80 votes)
Tylna belka Citroen Xsara

4,3/5 – (86 votes)