Tylna belka Citroen Saxo

Samochody te produkowane były przez siedem lat. Od 1996 roku autko przeszło sporo modyfikacji. Występowało wyłącznie w wersji  hatchback  trzy i pięciodrzwiowe, ale pokazały się również wersje specjalne: dostawczy oraz z silnikiem elektrycznym. Saxo opcjonalnie wyposażony był we wspomaganie kierownicy, klimatyzację, ABS, poduszki powietrzne. Model VTS z silnikiem 1.6 16v o mocy 118KM i masie 900kg dawał dużą dynamikę i przyjemność szybkiej jazdy.

Naprawa belki tylnego zawieszenia Citroen Saxo

Nadwozie, jak i wyposażenie  Saxo, jest bardzo przyjemne i zapewnia wygodę podróżowania czterem osobom. Wadą samochodu Citroena Saxo jest zawieszenie, które potrafi ulec uszkodzeniu już po kilkudziesięciu tysiącach kilometrów. Części do tego modelu na szczęście nie są drogie, lecz zawieszenia czyli tylnej belki nie da się kupić nowej, a z używaną belką możemy narobić tylko więcej problemów.

Nasza firma zajmuje się zawieszeniami w autach francuskich już kilkanaście lat. Regeneracja tylnej belki w Saxo zajmuje nam maksymalnie trzy godziny, gdzie w tym czasie doprowadzimy zawieszenie Twojego samochód do stanu niemal fabrycznie nowego.  Bezpieczeństwo i wygoda powróci tuż po wizycie w jednym z naszych serwisów.

CZĘŚCI:

Zestaw łożysk z uszczelniaczami na stronę: 97 zł

Fabryczny czop tylnej belki: 137 zł

ROBOCIZNA I KOSZTY NAPRAWY:

Robocizna: 299 zł

W przypadku wymiany samych łożysk koszt naprawy wynosi: 493 zł

Jeśli jeden z czopów będzie uszkodzony, cena wyniesie: 630 zł

Jeżeli oba czopy będą skorodowane koszt naprawy wyniesie: 767 zł

Czas naprawy:

max 3 godziny

Gwarancja:

3 lata bez limitu kilometrów

Jesteśmy przekonani, że taka belka wytrzyma o wiele dłużej niż czas gwarancyjny, przyjmujemy że jeżeli wytrzymała do pierwszej naprawy 8 lat to tak będzie i po naszej naprawie, bowiem wszystkie części i materiały są fabryczne. Po takiej naprawie belka jest niczym nowa.

Bez wątpliwości powyższe wyliczenie nie obejmuje każdego auta. Zużycie belki zależy głównie od sposobu użytkowania, w wypadku mocnego zużycia może być potrzebna wymiana wahacza czy też poduszek na belce. Taką usługę wykonujemy w cenie, dopłata obowiązuje tylko za dodatkowe części.

Objawy uszkodzenia tylnej belki w Citroenie Saxo

W wersji fabrycznej tylna belka Citroena Saxo posiada niewystarczające uszczelnienie. Po przebyciu dłuższego dystansu, guma w uszczelnieniach pęka, przez co do wnętrza belki dostaje się woda. Powoduje ona powstawanie rdzy a w efekcie uszkodzenia poszczególnych elementów tylnej osi. Na tym etapie niemalże niemożliwe jest zauważenie jakichkolwiek objawów.

W miarę postępowania zjawiska korozji uszkodzeniu ulegają łożyska. Pod wpływem tarcia łożysk o powierzchnię czopów, powstają niepokojące dźwięki. Jest to pierwszy zauważalny objaw uszkodzenia tylnej belki Citroena Saxo. Jeśli nie zareagujemy w porę na ten objaw, wówczas może dość do powstania luzów pomiędzy łożyskiem a gniazdem w którym osadzane są łożyska. Istnieje wówczas ryzyko powstania kolejnego objawu w postaci zaburzania geometrii kół tylnych. Górna część kół jest skierowana do wnętrza nadkola, układając oba koła w kształt przekrzywionej litery H. Zlekceważenie tego objawu może grozić uszkodzeniem bieżnika (który ociera o nadkole) a nawet do pęknięcia opony.

Innym objawem jest opadnięcie tyłu samochodu lub opadnięcie jednej ze stron tylnej części pojazdu. Wówczas niemalże pewne jest uszkodzenie drążka stabilizatora. Spowodowane jest to utratą amortyzacji. Wynika to z roli jaką pełni drążek (jest odpowiednikiem klasycznej sprężyny w zwykłego typu zawieszeniu).

W ostatniej fazie, belka może ulec całkowitemu uszkodzeniu. Może dość wówczas do unieruchomienia pojazdu lub nawet do poważnej kolizji drogowej. Na tym etapie regeneracja tylnej belki Citroena Saxo jest w większości przypadków niemożliwa. Uszkodzeniu mogły ulec bazowe elementy tylnej belki takie jak wahacze oraz podstawa belki. Konieczna jest zatem ich wymiana co generuje dodatkowe koszty.

Tylna belka Citroen Saxo

4,7/5 – (42 votes)