Citroen Saxo – Koniec ery kanciastych Citroenów

Strona główna » Aktualności » Citroen Saxo – Koniec ery kanciastych Citroenów

Citroen Saxo zadebiutował w 1996 roku, jako bezpośredni następca Citroena AX. Zakończył on erę topornego designu, mocnych kwadratowych linii i słabego wykończenia. Jest on obecnie bardzo ciekawą propozycją dla osób chcących zakupić ekonomiczny, bezawaryjny pojazd w niskiej cenie.

Citroen Saxo bez wad – prócz tylnej belki

Konstrukcyjnie opiera się na Puegeocie 106. W porównaniu do AX w modelu Saxo poprawiono znacznie bezpieczeństwo, wprowadzono kontrolowane strefy zgniotu, pirotechniczne napinacze pasów i poduszkę powietrzną po stronie kierowcy.
Gamma silników zawiera silniki o pojemności około 1 litra osiągające około 60KM. Co prawda spalanie dla silnika 1.1 litra wynosi do 8 litrów, wynagradzane jest ono bezawaryjną i bezproblemową kulturą pracy silnika.
Samochód był dostępny w wariantach 3 i 5 drzwiowym. Wnętrze samochodu jest proste, bez zbędnych dodatków dzięki czemu rzadko
zdarzają się usterki elektroniki lub innych elementów wyposażenia wnętrza.

Tylna belka

Największą bolączką Saxo jest jego tylne zawieszenie. Przy obecnych przebiegach większość egzemplarzy jeżdżących po polskich drogach posiada znacznie skorodowane lub nawet uszkodzone tylne belki. Przy zakupie należy zwrócić szczególną uwagę na tej element. Uszkodzeniu mogą ulec poszczególne elementy belki takie jak łożyska jak i również w przypadku gorszych uszkodzeń korozja wahaczy lub samej podstawy tylnej belki. Jeśli w porę zareagujemy na pojawiające się symptomy uszkodzenia tylnej belki takie jak stuki i piski czy w najgorszym przypadku zmiana pozycji opon (skierowane górną częścią do wnętrza nadkola) możemy uniknąć wysokich kosztów regeneracji. Naprawa tylnej belki w Saxo może sięgnąć nawet ponad tysiąca złotych. Natomiast sama wymiana łożysk to koszt kilkuset złotych. Konstrukcyjnie tylna belka jest bardzo prosta. Poszczególne jej elementy potrafią wytrzymać do kilkudziesięciu tysięcy kilometrów, narażone są jednak na korozję oraz uszkodzenia mechaniczne co powoduje kompletne uszkodzenie całej belki i konieczność jej wymiany na inną belkę.

Citroen Saxo bezawaryjny maluch

Jeśli odpowiednio zadbamy o nasza tylną belkę, wówczas możemy cieszyć się bezproblemową jazdą naszego Saxo. Samochód jest idealny na małych i średnich dystansach w szczególności dla singli (ze względu na małą przestrzeń w tylnej części pojazdu).
Jeśli mamy niewielki budżet lub szukamy pierwszego samochodu Saxo będzie idealną propozycją.

Citroen Saxo - Koniec ery kanciastych Citroenów

5/5 - (1 vote)