Megane uchodzą za samochody eleganckie, wręcz szykowne i wygodne. Nabywcom podobało się przestronne wnętrze z szeroko otwieranymi drzwiami. Deska rozdzielcza zachowała zalety poprzedniczki z modeli Renault 19. Fotele są obszerne a tylna kanapa wygodna i asymetrycznie składana. Nie obyło się jednak bez wad. Narzekano na słabe silniki o najmniejszej pojemności. Częstymi zarzutami również były słabe walory jezdne oraz kiepska jakość wykończenia. Usterki również dotknęły tylne zawieszenie, które ulegało eksploatacji na naszych dziurawych drogach.

Renault Megane I to jednak ciekawy stylistycznie samochód i bardzo praktyczny kompakt, który mimo dużego natężenia różnego typu usterek i awarii daje się łatwo naprawić. Naprawa zawieszenia w tym modelu nie należy do skomplikowanych. Nasz serwis wykona taką regenerację tylnej belki na poczekaniu w niecałe 3h. Model ten może być ciekawą propozycją dla osób szukających niedrogiego w utrzymaniu auta.