Na rynku dostępnych jest wiele samochodów dostawczych. Jednym z popularniejszych modeli jest Peugeot Partner. Przed wprowadzeniem nowej wersji (które miało miejsce w 2008 r.) pojazd przypominał swojego bliźniaka z koncernu PSA – Citroëna Berlingo. W początkowej fazie produkcji samochód był przeznaczony jako pojazd dostawczy dla firm. Wraz ze wzrostem popularności koncern PSA zaoferował wersję osobową, z wykończoną tylną częścią pasażerską o nazwie Tepee. Popularność tego modelu samochodu wiązała się przede wszystkim z uniwersalnością jego zastosowania. Peugeot Partner mógł być wykorzystywany zarówno jako samochód dostawczy, jak również świetnie sprawdzał się w roli pojazdu rodzinnego. Tylne siedzenie było na tyle szerokie, że zapewniało komfortową jazdę trzem osobom. Część bagażowa została oddzielona kratką, co umożliwiało swobodne użytkowanie całej powierzchni bagażnika.

Powszechność tego modelu samochodu umożliwiała także zakup części zamiennych w relatywnie niskich cenach. Jeśli coś zepsuje się w pojeździe, jego właściciel może skorzystać z oferty wielu sklepów motoryzacyjnych.

Atutem samochodu było także zamontowanie drzwi przesuwnych, które pozwalały na swobodne wysiadanie pasażerom zasiadającym na tylnym fotelu w przypadku postoju ma wąskich miejscach parkingowych. Tego typu rozwiązanie pozwalało także na komfortowe pakowanie bagaży. Złożenie tylnych foteli umożliwiało przewożenie przedmiotów o długości do 2 m. Mała przeprowadzka za pomocą tego samochodu była jak najbardziej możliwa.

Powstały również wersje uterenowione samochodu. Jedną z nich była wersja XT-R posiadająca mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Na rynku były również dostępne wersje z napędem 4×4 oraz typu pick-up.

Druga generacja Partnera zadebiutowała w 2008 roku. Pojazd został stworzony nowa z wykorzystaniem podzespołów z Citroena C4 Picasso oraz Peugeota 308. W stosunku do swojego poprzednika druga generacja oferuje dużo lepsze wyposażenie w postaci nawigacji GPS, system kurtyn powietrznych oraz kamerę cofania.

W 2012 roku Peugeot zaprezentował elektryczną wersję Partnera o nazwie Partner Electric. Auto posiada 175 kilometrowy zasięg oraz funkcję szybkiego ładowania w czasie 30 minut.
Powszechność tego modelu samochodu umożliwiała także zakup części zamiennych w relatywnie niskich cenach. Jeśli coś zepsuje się w pojeździe, jego właściciel może skorzystać z oferty wielu sklepów motoryzacyjnych.

Niestety Peugeot Partner, jak wszystkie samochody francuskie, posiada zawieszenie przystosowane do dróg o lepszym stanie nawierzchni, niż nasze drogi. Wszechobecne ubytki w nawierzchni powodują iż tylna belka zużywa się po kilkudziesięciu kilometrach. Regeneracja tylnej belki jest więc wymagana aby kompletnie nie uszkodzić belki. W Partnerze tylna belka składa się z poprzecznicy zwanej również rurą nośną. Jest ona umieszczona do podwozia przy pomocy trawersów z poduszkami mocującymi. Na dwóch końcach rury zamontowane są czopy z wahaczami. Poprzeczne drążki skrętne pełnią rolę elementu sprężystego. W przypadku typowego zawieszenia tą rolę pełnią sprężyny.

Uszkodzenie tylnej belki objawia się przede wszystkim brakiem stabilności samochodu, szybkim zużywaniem się opon, obniżeniem wysokości zawieszenia czy też skrzypieniem lub trzeszczeniem tylnego zawieszenia. Natomiast jeśli w Państwa pojeździe geometria kół jest wyraźnie zaburzona (górna część kół zbiega do środka nadkola), wówczas należy niezwłocznie zgłosić się do profesjonalnego warsztatu zajmującego się regeneracją lub wymianą tylnej belki.

Nasza firma zna się doskonale na naprawie tylnych belek. Przez ponad 10 lat zdobyliśmy ogromne doświadczenie w tej dziedzinie. Potrafimy ocenić, czy ten zabieg jest już konieczny dla Twojego samochodu. Pamiętaj, że stan zawieszenia wpływa nie tylko na komfort jazdy, ale i zachowanie bezpieczeństwa na drodze.

Tylna belka Peugeot Partner – zapraszamy do serwisu FranceAutoService