Samochód dostępny był w kilku odmianach nadwozia: 3 i 5-drzwiowy hatchback, sedan, kombi oraz kabriolet. Stylistyka auta jak w każdym przypadku jest indywidualną kwestią gustów. Bardzo często ważniejszą cechą od wyglądu jest funkcjonalność. W pojeździe mieszczą się 4 dorosłe osoby, choć dużo luźniej mają zdecydowanie osoby siedzące z przodu. Mechanicznie Peugeot 306 jest prawie identyczny jak Citroen ZX, którego produkcję rozpoczęto prawie 2 lata wcześniej. Auto produkowane było w sześciu rodzajach wyposażenia, do tego były 3 silniki benzynowe oraz jeden z silnikiem diesla. Dla ludzi szukających mocniejszych wrażeń najlepszym wyborem była wersja S16 z dwulitrowym silnikiem o mocy 167KM. Największą popularnością cieszyła się jednak wersja hatchback z silnikiem 1.4 i 1.6 l.

Generalnie model cieszy się dobrą opinią. Najmniej awaryjne były modele wyprodukowane po 1997 roku już po przeprowadzonym restylingu. Użytkownicy 306-ki narzekają na awaryjność łożysk i gumowych poduszek tylnej belki. W niektórych modelach zdarzają się kłopoty z hamulcami z powodu nierównomiernego zużycia tarcz. Wady te nie zraziły jednak użytkowników a właściciele cenią sobie ten model przede wszystkim za komfort jazdy, umiarkowane zużycie paliwa, zwrotność oraz niskie ceny części zamiennych.

Regeneracja belki w Peugeocie 306 odbywała się nieco rzadziej niż miało to miejsce w innych modelach tego koncernu. Nasza firma z przyjemnością podejmie się naprawy Państwa modelu nie tylko w strefie naprawy tylnego zawieszenia, ale również w kwestii mechanicznej czy elektrycznej.