Paletę silnikową stanowiły jednostki: 1,0 i 1,1 litra, zarówno gaźnikowe, jak i z wtryskiem jednopunktowym, wtryskowa o pojemności 1,4 l oraz diesel o pojemności 1,4 i 1,5 l. Silnik 1.6 występował w modelu XS, a w 1995 roku wprowadzono mocniejszą odmianę do wersji XSi. Dostępnymi wersjami wyposażeniowymi były podstawowa XN, następnie XR, najbogatsza XT i usportowione XS oraz XSi. Dodatkowo, w 1994 roku wprowadzono na rynek wersję Rallye z silnikiem 1.3 o mocy 101 KM.

Peugeot 106 to samochód o konstrukcji, którą obecnie można uznać za klasyczną. Silnik i skrzynia biegów umieszczone poprzecznie, oczywiście napęd kół przednich. Przednie zawieszenie typu Mc Pherson ze stabilizatorem. Właściwości jezdne są, na przekór stosunkowo miękkiemu zawieszeniu, zaspokajające. Zwinne i zwrotne są zwłaszcza modele ze wspomaganiem kierownicy. Bez wspomagania auto prowadzi się nieco trudniej, ale ze względu na stosunkowo niską masę pojazdu, nie jest tragicznie. Uważać jednak trzeba na wersje wysokoprężne, w których jednostka napędowa jest wyraźnie cięższa, a wspomaganie nie wchodziło do wyposażenia standardowego. Standardowo „stoszóstka” dysponowała raczej skromnie wyposażonym wnętrzem.

Tylne zawieszenie z wahaczami wleczonymi z typową belką skrętną jest w tym aucie niestety bolączką. Co kilkadziesiąt tysięcy kilometrów auto powinno przejść zabieg regeneracji tylnej belki. Nasze warsztaty idealnie się do tego nadają. Jesteśmy niekwestionowanym liderem w naprawie tylnego zawieszenia w autach nie tylko marki Peugeot ale również Citroen czy Reanult.