Model ten nie ustrzegł się też wad pomimo znakomitego prowadzenia i komfortu jazdy. Skromna gama silników, nienajlepsze wykończenie przedziału pasażerskiego, elementy z twardego tworzywa sztucznego są niedokładnie spasowane i potrafią nieźle trzeszczeć. Kilkuletnia Xsara Picasso może się wydawać samochodem kapryśnym i stosunkowo drogim w utrzymaniu, ale zawsze dojeżdża do celu. Problemów mogą przysporzyć układy elektroniczne. Zastrzeżenia można też mieć do niektórych silników wysokoprężnych choćby do 2.0 TD. W latach 2002 i 2004 model przechodzi niewielkie modernizacje – lepsze wyposażenie, poprawa hamulców tylnych, nowe materiały wykończeniowe oraz drobne zmiany stylistyczne.

Xsara Picasso to model zaprojektowany na dobre, równe drogi. Natomiast źle znosi eksploatację na dziurawych polskich drogach. Często uszkodzeniu ulegają elementy zawieszenia, zarówno przedniego, jak i tylnego. Małą trwałością wykazują się w tym przypadku elementy i podzespoły zawieszenia tylnego, tzw. tylna belka.

Niestety problem tylnej belki dotyczy większości samochodów francuskich produkowanych w latach 90-tych. Regeneracja belki na szczęście nie zdarza się zbyt często, ponieważ średnio zużywa się ona po przejechaniu ok. 50 tys. kilometrów. Mimo wymienionych wad auto posiada więcej plusów jak minusów, co świadczy o ilości sprzedanych sztuk tego modelu.