Kwestia tylnego zawieszenia w autach francuskich to prawdopodobnie najczęściej używany anty argument przez wszelkiego rodzaju znawców oraz mechaników niespecjalizujących się w tego typu naprawach.

Awaryjność zawieszenia w aucie francuskim

Jeśli auto jest francuskiego pochodzenia, to na pewno „musi się psuć a właściciel spędzi większość życia w warsztacie, wydając swoje ciężko zarobione pieniądze”. Jest to oczywiście mit. Niewątpliwie są modele, które wg statystyk psują się częściej, do takich przykładowo należy pierwsza wersja Peugeota 307. Producent jednak szybko poprawił to auto, wypuścił na drogi Peugeota 307 II, który nie sprawia już takich kłopotów swojemu właścicielowi.

Francuskie samochody tylne zawieszenia

Warto przyjrzeć się bliżej konstrukcji samochodów, zabierając głos w sprawie awaryjności danego modelu. Dlaczego auta francuskie takie jak Peugeot, Citroen czy Renault mają konstrukcję zawieszenia opartą na tylnej belce, a producenci aut niemieckich nie stosują tego typu rozwiązań? Dobrym przykładem będzie Citroen Xsara, auto bardzo komfortowe, gdyż tylna belka daje doskonałe właściwości amortyzujące, a tym samym jazda staje się płynna. Oczywistym jest fakt, że zużywają się elementy eksploatacyjne, ale czym są koszy rzędu tysiąca złotych do setek tysięcy przejechanych kilometrów w komfortowych warunkach? Citroena Xsara to model, który posłużył jako przykład, do grona można dołączyć Citroena Saxo, Citroena ZX, Peugeota 106 i Peugeota 306.

406 przykład idealnej taksówki

Kolejnym przykładem tego, że francuskie samochody nie są mało trwałe, może być Peugeot 406. Model ten swego czasu używany był masowo przez taksówkarzy, zarówno w dużych miastach, takich jak Warszawa oraz w mniejszych miejscowościach. Auta, mimo tysięcy przejechanych kilometrów w trudnych warunkach miejskich, bezawaryjnie potrafią dotrwać do 500 tysięcy kilometrów.

Francuskie auta takie jak każde inne

Reasumując powyższe rozważania, żaden samochód, który jest eksploatowany, nie pozostaje bez drobnej awarii. Francuskie auta nie odbiegają w żaden sposób od tej reguły. Każda marka posiada elementy, które zużywają się częściej od innych, nie ma samochodów które pozostają bezawaryjne.

Awaryjność zawieszenia w aucie francuskim